سفر معاون تعاون بنیاد شهید به استان آذربایجان غربی/ افزایش تسهیلات مسکن ایثارگران به ۳۰۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و پیگیری اجرای تفاهم‌نامه‌های تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران به استان آذربایجان غربی سفر کرد.
کد خبر: ۴۶۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ - 09June 2021

سفر معاون تعاون بنیاد به استان آذربایجان غربی/ افزایش تسهیلات مسکن ایثارگران به 300 میلیون تومان در مراکز استان‌هابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای ارومیه به مقام شامخ شهدای استان آذربایجان غربی ادای احترام کرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران از برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در ۱۲ تیر سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این آزمون بر اساس بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به موافقت رئیس جمهور با جذب ۱۶ هزار نفر، در تاریخ ۱۲ تیر برگزار شد.

پاکدل با اشاره به وضعیت خوب استان آذربایجان غربی در اجرای تفاهم‌نامه‌های اشتغال و مسکن گفت: برای تأمین مسکن برای یک هزار و ۵۰۰ ایثارگر و نیز دو هزار و ۳۰۰ شغل برای ایثارگران جویای کار، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که تحقق آن پیگیری می‌شود.

وی افزود: با موافقت استاندار آذربایجان غربی مقرر شد شش هزار مسکن بر اساس ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در یک مدت زمان مشخص تأمین شود. در زمینه اشتغال نیز از دو هزار و ۳۰۰ شغل توافق شده در تفاهم‌نامه، حدود هزار نفر در دستگاه‌های دولتی و عمومی غیردولتی استخدام شده‌اند و مابقی در دست پیگیری است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفر با جانباز و آزاده سرافراز «مرتضی نظری» دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین در دیدار با استاندار آذربایجان غربی گفت: با مصوبه هیئت دولت مبلغ وام در مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۲۵۰ میلیون تومان و مراکز استان ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده تا با این هزینه مشکل مسکن افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران کاهش می‌یابد.

پاکدل با اشاره به آخرین وضعیت اجرای تفاهم‌نامه‌های مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری آذربایجان غربی، ضمن ابراز رضایتمندی از اقدامات صورت گرفته، بیان داشت: اشتغال‌زایی و تأمین مسکن برای ایثارگران و خانواده معظم شهدا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: کوچک‌ترین غفلتی در مسیر ارائه خدمات باعث تضییع حقوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران می‌شود و به همین دلیل تلاش مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این است که در حوزه‌های مختلف، هیچ فرصتی را برای احقاق حق جامعه ایثارگری از دست ندهیم.

در ادامه محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: خدمت به خانواده معظم شهدا نیازی به توضیح ندارد و هر فرد مسئولی که در این مسیر گام بردارد وظیفه ملی و ذاتی خود را انجام داده است. خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید با خدمت کردن به این قشر وظیفه خود را به‌درستی در مقابل این افراد ادا کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در نشست شورای اداری استان آذربایجان غربی گفت: سعادت دنیا و آخرت حرکت در مسیر ایثار و شهادت است و کارکنان بنیاد به جهت اهمیت شغلشان در خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران از اجر عظیمی در نزد پروردگار برخوردارند.

پاکدل با ارائه گزارشی از اقدامات مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای خدمت رسانی به جامعه ایثارگری، تصریح کرد: اقدامات خوبی به ویژه در بحث رفاهی و بیمه، کار آفرینی و اشتغال و نیز درمان صورت گرفته و لازم است با رصد و بازنگری‌های مداوم کیفیت خدمت رسانی‌ها بیش از پیش ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال ایثارگران زیرساخت‌هایی در حال فراهم شدن است تا دغدغه ایثارگران در این زمینه کاهش یابد. علاوه بر اجرای بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم و افزایش اعتبار و تعداد وام‌های خود اشتغالی تا به امروز چهار تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی متولی ایجاد اشتغال و ۳۰ تفاهم‌نامه با استانداری‌های سراسر کشور منعقد و ابلاغ شده است. انعقاد تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز در حال پیگیری است که ان‌شاءالله در آینده نزدیک به امضا خواهند رسید.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدارهای جداگانه در منزل جانباز و آزاده دفاع مقدس «مرتضی نظری» و نیز جانباز ۷۰ درصد «نادر دلنواز» نیز با قدردانی از ایثار آنان، امنیت و صلابت امروز ایران اسلامی را مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها