شهید «باباعلی عسگری»:

درخت انقلاب با خون شهدا به ثمر رسیده است

شهید «باباعلی عسگری» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: این انقلاب با خون بسیاری از شهدا آبیاری شده و به اینجا رسیده است و از این به بعد نیز باید خون داد تا درخت انقلاب پر ثمرتر شود و آن را به انقلاب مهدی (عج) متصل کنیم.
کد خبر: ۴۶۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۲ - 14June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، هشت سال دفاع مقدس دورانی ماندگار و پر از تجربه‌های فراوان برای ملت ایران اسلامی است که همواره از رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای نظامی و بسیجی در دفاع از خاک میهن اسلامی در برابر جنایت‌های رژیم بعثی عراق سخن گفته می‌شود.

«باباعلی عسگری» نیز یکی از غیورمردان دوران حماسه و ایثار است که با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک وطنش رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مجاهدت‌های فراوان، سرانجام در تاریخ اول بهمن 1364 در سوسنگرد به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید «باباعلی عسگری»

«باباعلی عسگری» در 2 خرداد 1338 در شهرستان مراغه آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود. وی در سنین کودکی به کسب فیض از دریای بیکران قرآن نائل آمد و توانست سوره‌هایی از قرآن را حفظ کند.

به نماز و عبادت علاقه خاصی پیدا کرده بود. به دلیل محدودیت‌های مالی خانواده نتوانست به تحصیل ادامه بدهد و به همین علت در امر کشاورزی یاری‌گر خانواده شد. عشق وافر به اسلام و انقلاب، باباعلی را به سوی دانشگاه ایمان و اخلاص سوق داد و در اوج جوانی به عضویت ارتش درآمد.

پس از آغاز جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شده و پس از آن، بی‌تاب جهاد در راه خدا و مجذوب صفا و صمیمیت جبهه‌ها شده بود تا اینکه در سوسنگرد هنگام حمل مهمات جنگی مورد حمله هواپیماهای رژیم بعثی عراق شده و در تاریخ اول بهمن 1364 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «باباعلی عسگری»

این انقلاب با خون بسیاری از شهدا آبیاری شده و به اینجا رسیده است و از این به بعد نیز باید خون داد تا درخت انقلاب را سیراب کنیم و به انقلاب مهدی (عج) متصل نمائیم.

برادران و خواهران پیرو خط امام باشید و در نمازهای جمعه حاضر باشید. پدر و مادرم، با مردن من ایمانتان را به انقلاب محکم‌تر کنید و تقوا را از دست ندهید و امام را دعا کنید. از دوستان و آشنایان تقاضا می‌کنم جبهه‌ها را خالی نگذارید و سنگر شهدا را پر کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار