مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز:

امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم/ ضرورت توجه بیشتر به آموزش مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

سردار «اسلامی» با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون خون شهدای والامقام هستیم، گفت: انتظار ما این است که بیش از این به درس دفاع مقدس توجه و برای آن سرمایه‌گذاری شود.
کد خبر: ۴۶۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ - 09June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بنا به فرمایش امام خمینی (ره) زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی مطرح کرد: 40 سال از دفاع مقدس می‌گذرد و دانشجویان جوان امروز آگاهی چندانی از ایثار و فداکاری هم‌سن و سالان خود که سالیان قبل برای حفظ و بقای کشور از جانشان گذشتند و خون‌ها ریخته شد تا امروز این امنیت و آسایش بر کشور حاکم باشد، ندارند. لازم است سفیران آینده کشور را از وقایع و ارزش‌های دفاع مقدس آگاه کنیم تا بتوانند آن‌ها را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم/ضرورت توجه بیشتر به آموزش مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اذعان داشت: این درس بسیار جذاب و شیرین است و جوانان امروز شیفته موضوعات مربوط به دفاع مقدس هستند. اگر ما نسبت به انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل جوان اهتمام ورزیم، شاید بتوانیم تا حدودی دین خود را به شهدا ادا کنیم.

سردار اسلامی امنیت و آرامش امروز کشور را حاصل خون شهدای والامقام دانست و ضمن قدردانی از کسانی که نسبت به ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اهتمام می‌ورزند، بیان داشت: انتظار ما این است که بیش از این به درس دفاع مقدس توجه و برای آن سرمایه‌گذاری شود؛ این آموزش‌ها هزینه نیست، سرمایه است و هرچه بیشتر هزینه کنیم، بهره بیشتری خواهیم برد.

وی در پایان با بیان اینکه شهدای گرانقدر اجر و ثواب این اقدام را خواهند داد، خاطرنشان کرد: لازم است گنجینه ارزشمند آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را به خوبی به نسل‌‌های آینده انتقال دهیم. امید است همواره کشوری آرام، باثبات و ایمن داشته باشیم زیرا خون شهید سلیمانی‌هایی برای تأمین امنیت این کشور و آرامش مردم ریخته شده است.

«حامد باقری فراهانی» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز نیز در این جلسه با بیان اینکه 25 مرکز آموزشی علمی کاربردی در البرز وجود دارد که عمدتاً وابسته به بخش خصوصی هستند، بیان داشت: در حال حاضر از این تعداد 20 مرکز فعال هستند و دانشجوی جدید پذیرش می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر که به دلیل شرایط کرونا، تعداد دانشجویان کاهش یافته است، حدود 10 هزار دانشجوی انتخاب واحد کرده داریم که شاید حدود یک ششم تا یک هفتم آن‌ها، دانشجویان مراکز آموزش عالی باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز گفت: تنوع رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی وجه تمایز آن با سایر دانشگاه‌هاست. اگر در سطح استان حدود 50 رشته در حال اجرا باشد، در مراکز علمی کاربردی شاید حدود 100 رشته موجود باشد زیرا رشته‌ها عموماً تخصصی و مربوط به مشاغل هستند.

امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم/ضرورت توجه بیشتر به آموزش مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

باقری فراهانی مطرح کرد: در نیمسال 991 و 992 به ترتیب 20 و 22 کلاس آشنایی با دفاع مقدس در سامانه آموزشی دانشگاه تعریف شده است که با توجه به این آمار به نظر می‌رسد باید اهتمام بیشتری نسبت به اجرای این درس در مراکز علمی کاربردی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از طرفی در سایر دانشگاه‌ها در هر رشته حدود 30 تا 40 نفر پذیرش می‌شوند اما در دوره‌های علمی کاربردی با توجه به تنوع رشته‌ها، میانگین تعداد دانشجویان در هر رشته 23 نفر است بنابراین با توجه به تعداد مراکز علمی کاربردی، سرانه دانشجو در هر مرکز پایین‌تر از سایر مراکز آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز اظهار داشت: یکی از مواردی که شاید در برگزاری کلاس‌های درس آشنایی با دفاع مقدس در مراکز علمی کاربردی تأثیرگذار باشد، پایین بودن احتمال برگزاری کلاس‌ها با تعداد نفرات بالا است. طبق ضوابط دانشگاه‌ها، تعداد دانشجویان در کلاس‌های دروس عمومی حداکثر 40، در دروس تخصصی و پایه حداکثر 30 و در دروس آزمایشگاهی 15 نفر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها