حضور حداکثری، اقتدار ملی/ کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل:

توقع مردم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی برخی کاندیداهاست

امیری نژاد گفت: کاندیداها باید دنبال درمان دردهای مزمن جامعه باشند و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۴۶۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ - 09June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «مرتضی امیری نژاد» کارشناس مسایل سیاسی و امور بین‌الملل با تحلیل مناظرات صورت گرفته بین کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت: با توجه به مناظره‌ای که انجام شد، از یک طرف متانت و از طرف دیگر جدال و تخریب برقرار بود و برخی گمان می کنند که با تخریب، می توانند سبد رای خودشان را زیاد کنند در حالی که امروز مشکل اصلی مردم، اقتصاد و توزیع عادلانه ثروت است.

وی گفت: باید این نکته مورد توجه باشند که امروز بی اخلاقی باعث کسب رای نمی شود اتفاقا آن چیزی که باعث کسب رای می شود تقوای سیاسی است و شخص به آن تقوای سیاسی رای می دهد که با متانت بوده یا آنکه با جدال و تخریب بخواهد از تخریب دیگران پله ترقی خودش را در واقع بسازد و اگر هم نقدی دارند نقد صادقانه سازنده و کارگشا باشد.

کارشناس مسایل سیاسی عنوان کرد: تخریب، در واقع بازی کردن در زمین دشمن است و این هدف دشمن است و آن چیزی که در مناظرات هدف اصلی و غایی است این است که اینها باید کاری کنند که با برنامه های منسجم و واقع گرایانه وارد عرصه مناظره شوند و در این مناظرات حضور و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را به روشنی تبیین کنند.

امیری نژاد در ادامه عنوان کرد: در مناظره اول، جناح اصلاحات، در بعد اخلاق و تقوای سیاسی بازنده این میدان بود و مردم به اخلاق قانون و مردم نمره دادند، کماکان که در طول این هشت سال این موضوع در مباحث مختلفی همچون بحث بی سوادها، بی شناسنامه ها، تغییر قانون ‌اساسی و غیره نمایان بوده است.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها بدون برنامه به مناظره ورود کرده بودند و بجای اینکه سوال اصلی را جواب بدهند به حاشیه و تخریب پرداختند، افزود: مناسب بود تا در مناظرات به جای انتقاد و نگاه به گذشته، افق و چشم انداز آینده مطرح می شد و این مسایل توزیع ناعادلانه ثرورت، بورس و غیره مردم را خسته و نسبت به نظام بدبین کرده است و شایسته است کاندیداها بجای جدال و تخریب دنبال درمان دردهای مزمن جامعه باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: برای بیماری اقتصاد ما، بداخلاقی نکنند در واقع تخریب را در دستور کار خودشان قرار ندهند و رضایتمندی مردم اولویت آنها باشد، یعنی یک کفه ترازو مردم باشند و یک طرف آن اقتصاد باشد که برای این بیماری درمانی هم داشته باشند.

امیری‌نژاد خاطرنشان کرد: در مناظرات همچنین کاندیداها نباید به شعور سیاسی مردم توهین کنند و بایستی طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنند و بدانند که امروز، مردم دنبال جدال سیاسی نیستند و این‌ها باید دنبال دردهای مزمن جامعه باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار