مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها راه‎‌اندازی خواهد شد

سرهنگ مصطفی‎‌پور از راه‌اندازی دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۴۶۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ - 09June 2021

دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها راه اندازی خواهد شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی‌پور» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان، اظهار داشت: در ایام سوم خرداد امسال در مجموع بیش از ۴۵۰ ویژه برنامه در استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد با محوریت سرداران گیلانی عملیات بیت المقدس، تصریح کرد: در همه شهرستان‌ها مراسم غبارروبی و گلباران مزار شهدا برگزار شد؛ همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از جانبازان حماسه آزادسازی خرمشهر را داشتیم.

وی از افتتاح یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت خبر داد و افزود: در این ایام بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد و همایش استانی ادبیات پایداری را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دانشگاه فرهنگیان استان گیلان برگزار کردیم.

مصطفی پور با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از نویسندگان حوزه دفاع مقدس با محوریت کمیته زنان دفاع مقدس استان، متذکر شد: سال گذشته و همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ۴۵ عنوان کتاب را رونمایی کردیم و امسال مقرر شده ۷۰ کتاب را به چاپ برسانیم.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در نگارش خاطرات شهدا و رزمندگان، اظهار داشت: متاسفانه در حال از دست دادن خانواده‌های شهدا به ویژه والدین هستیم، لذا باید در جهت حفظ و نگهداری از گنجینه دفاع مقدس اقدامات موثر و به موقع انجام دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از فرمانداران خواست هماهنگی‌هایی را جهت چاپ سه عنوان کتاب با محوریت شهدا و رزمندگان شهرستان خود در سال ۱۴۰۰ انجام دهند و تصریح کرد: دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها راه اندازی خواهد شد تا فرایند تدوین این کتاب‌ها تسریع شود.

وی با بیان اینکه هر شهید، جانباز، آزاده و رزمنده سوژه یک کتاب است، خاطرنشان کرد: محوطه سازی موزه دفاع مقدس استان گیلان نیز در دستور اقدام قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار