مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه:

فرهنگ ایثار و شهادت، حیات‌بخش اخلاق، انسانیت و ایمان است

سردار «باباخانی» با تأکید بر این‌که الگو‌های «توسعه» غربی نتیجه‌ای جز تباهی معنویت و اخلاق و ماشینی شدن جامعه ندارد، گفت: برای پیشگیری از این عاقبت دردناک، سبک زندگی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، حیات‌بخش اخلاق، انسانیت و ایمان است.
کد خبر: ۴۶۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ - 10June 2021

فرهنگ ایثار و شهادت، حیات‌بخش اخلاق، انسانیت و ایمان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، در جلسه کنگره ملی دانشجو معلم استان، با تأکید بر ضرورت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: آن‌چه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی می‌شود، فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است و جامعه امروز به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد که در این زمینه همه متصدیان وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: برای حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راهی جز ارتباط‌گیری با نسل جوان وجود ندارد. نسلی که با توجه به تبلیغات سوء دشمن، پذیرش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای او دشوار شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند، امکان اینکه این خلأ تبدیل به یک تهدید نیمه‌سخت و نرم شود وجود دارد.

سردار باباخانی افزود: حقیقت آن است که سبک زندگی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچون آب حیات برای نسل‌ها جدید است. بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مثابه یک سند بالادستی برای چهار دهه آینده به روشنی نشان می‌دهد که ۴۰ سال مقاومت و ایستادگی ملت باعث شده تا ۴۰ سال پیشرفت و تعالی پیش روی نسل‌های آینده ایران اسلامی باشد؛ اما نباید اجازه داد که مسیر «تعالی» آینده کشور بر الگو‌های «توسعه» غربی مبتنی شود؛ چراکه این الگو‌ها نتیجه‌ای جز تباهی معنویت و اخلاق و ماشینی شدن جامعه ندارد؛ همان‌طور که امروز در جهان غرب شاهد مصادیق بارزی از مرگ انسانیت هستیم و برای پیشگیری از این عاقبت دردناک، سبک زندگی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، حیات‌بخش اخلاق، انسانیت و ایمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه مطرح کرد: ۴۰ سال از دفاع مقدس می‌گذرد و دانشجویان جوان امروز آگاهی چندانی از ایثار و فداکاری هم‌سن و سالان خود که سالیان قبل برای حفظ و بقای کشور از جانشان گذشتند و خون‌هایی که ریخته شد تا امروز این امنیت و آسایش بر کشور حاکم باشد، ندارند؛ بنابراین لازم است سفیران آینده کشور را از وقایع و ارزش‌های دفاع مقدس آگاه کنیم تا بتوانند آن‌ها را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار