سفیر فلسطین در عراق:

«شمشیر قدس» معادلات منطقه‌ای را بر هم زد

سفیر فلسطین در عراق ضمن قدردانی از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که بحران رژیم صهیونیستی پس از نبرد شمشیر قدس، بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۶۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ - 10June 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد عقل» سفیر فلسطین در عراق به بررسی ابعاد نبرد «شمشیر قدس» با رژیم صهیونیستی پرداخت و تأکید کرد که این نبرد، پیامدهای بسیاری به همراه داشته است.

عقل به پایگاه خبری «العهد» لبنان گفت که بحران رژیم صهیونیستی پس از این نبرد، بیش از هر زمان دیگری در سطوح سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته است.

وی تأکید کرد که شمشیر قدس، باعث یکسان‌سازی مواضع گروه‌های فلسطین و همبستگی جامعه این کشور برای مقابله با رژیم صهیونیستی شد.

این دیپلمات فلسطینی همچنین از مواضع سیاسی، دیپلماتیک، مردمی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تأکید کرد که این مواضع، شایان تقدیر است.

عقل ادامه داد، این نبرد بر خلاف برنامه‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر پیشین صهیونیستی پیش رفت؛ زیرا وی قصد داشت موشک‌ها و فرماندهان مقاومت در غزه را از بین ببرد، ولی پاسخ مقاومت، بسیار سخت بود.

وی خاطرنشان کرد، آمریکا به‌عنوان بزرگترین قدرت استعماری جهان قصد داشت یک قدرت منطقه‌ای برای حمایت از منافع خود در خاورمیانه به وجود آورد و همه کشورهای منطقه نیز به بازاری برای مصرف کالاهای آمریکایی-صهیونیستی و تثبیت هژمونی آنان شود.

سفیر فلسطین تأکید کرد، منطقه از ۲۰ سال پیش از طریق پدیده موسوم به «بهار عربی» و ایجاد تروریسم، برای این برنامه آماده شده بود تا کشورهای منطقه به این نتیجه برسند که اگر خواستار حفظ امنیت و توسعه اقتصادی خود هستند، باید روابط خود را با تل‌آویو عادی کنند.

عقل با اشاره به نقش شمشیر قدس و تجارب قبلی در شکست این طرح، تصریح کرد، نتانیاهو تا پیش از این نبرد، در پی امتیاز دادن نبود، ولی این نبرد به او نشان داد که محاسباتش اشتباه بوده است.

وی همچنین گفت که شمشیر قدس، معادلات داخلی و منطقه‌ای بسیاری را بر هم زد و محاسبات صهیونیست‌ها برای تضمین برتری خود از طریق ایجاد اختلاف و شکاف در پیکره سیاسی فلسطین نقش بر آب شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار