مقام یمنی: اولویت آمریکا در یمن جنگ است، نه صلح

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که گزینه جنگ در یمن، برای آمریکا اولویت دارد، ولی تظاهر به صلح می‌کند.
کد خبر: ۴۶۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ - 11June 2021

مقام یمنی: اولویت آمریکا در یمن جنگ است، نه صلحبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که آمریکا در پی ادامه جنگ در این کشور است.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد: «گزینه جنگ در یمن، برای آمریکا اولویت دارد، ولی تظاهر به صلح می‌کند».

وی تصریح کرد، اعمال تحریم به بهانه برقراری صلح، مانعی برای آن است و هیچ سودی نیز ندارد.

این مسئول یمنی خاطر نشان کرد، هدف قرار دادن بخش خصوصی پس از حمله به بانک مرکزی و کارخانه‌ها و گرسنه نگه داشتن ملت یمن از طریق تحریم، جنایت جنگی است.

الحوثی در پایان تأکید کرد که هدف آمریکا از این طرح‌های هدفمند، نابودی اقتصاد است.

در همین ارتباط، وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه چندین شخص و نهاد را به بهانه نقش‌آفرینی در تأمین مالی گروه انصارالله یمن در فهرست تحریم قرار داد.

بررسی فهرست وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد دولت این کشور اسامی ۷ شخص، ۴ شرکت و یک کشتی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای گفت که واشنگتن به فشار علیه انصارالله یمن ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد که این کشور «برای حل و فصل بحران یمن و تأمین کمک‌های بشردوستانه ماندگار برای مردم یمن در تلاش است.»

بلینکن بدون اشاره به حملات ائتلاف تحت رهبری سعودی از انصارالله یمن خواسته با آتش‌بس در یمن موافقت کرده و به مذاکرات سیاسی روی بیاورد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها