تحلیلگر عراقی: آمریکا برای بدنامی الحشدالشعبی توطئه می‌کند

یک تحلیلگر عراقی گفت که آمریکا و برخی گروه‌های سیاسی داخلی در عراق برای کنار زدن و بدنامی الحشدالشعبی در داخل و خارج عراق تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ - 11June 2021

تحلیلگر عراقی: آمریکا برای بدنامی الحشدالشعبی توطئه می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد کریم الساعدی» تحلیل‌گر سیاسی عراق گفت که دولت این کشور در کنار الحشدالشعبی به خصوص در موضوع فسخ قراردادها، نیست و همزمان برخی طرف‌های حامی تروریسم در حال تبلیغ سوء علیه این گروه مقاومت هستند.

وی به وبگاه المعلومه گفت که یک توطئه سیاسی از سوی آمریکا برای غلبه بر الحشدالشعبی و بدنامی این گروه در داخل و خارج عراق در حال انجام است.

الساعدی افزود: «رسانه‌های وابسته به برخی گروه‌های سیاسی حامی تروریسم شروع به پخش و ارائه برنامه‌هایی علیه الحشدالشعبی کرده‌اند تا فضای رسانه‌ای را در دست بگیرند. دولت نیز از اولین طرف‌هایی است که در خصوص الحشدالشعبی کوتاهی می‌کند؛ به خصوص در قضیه قرارد‌های فسخ شده موضوع به گونه دیگری جلوه داده شده است، در حالی که بودجه وسیعی به الحشدالشعبی اختصاص یافته و اوضاع همچنان مبهم است و دولت نیز پاسخ روشنی به این مسأله نمی‌دهد.»

این تحلیلگر عراقی همچنین گفت که تلاش برخی گروه‌های سیاسی برای بدنامی الحشدالشعبی در شرایطی رخ می‌دهد که آمریکا نیز در تلاش برای بازگرداندن داعش به داخل عراق و انتقال تروریست‌های اردوگاه «الهول» (در شمال شرق سوریه) به موصل در خاک عراق است و قدم بعدی بی ثباتی در عراق و بازگشت خشونت‌ها و پایان نقش الحشدالشعبی خواهد بود.

در همین ارتباط، «عبدالامیر تعیبان الدبی» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق خبر داد که سفارت آمریکا در بغداد یک فهرست از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت تهیه کرده است تا آنان را هدف قرار دهد.

تعیبان با بیان اینکه «این مسئله گاهی با پاکسازی و ترور صورت خواهد گرفت و گاهی با بازداشت آنها»، تأکید کرد که سفارت آمریکا به منبع کلیه مشکلات و بحران‌های عراق تبدیل شده است.

«عباس الزیدی» از فرماندهان الحشد در بغداد نیز پیشتر اعلام کرده بود که برخی طرف‌های داخلی و خارجی علاوه بر اجرای طرح‌های رژیم صهیونیستی در تلاشند تا نقش الحشد را تضعف کنند و علیه آن جنگ راه اندازند و حتی مرجعیت دینی را به دلیل صدور فتوای جهاد کفائی هدف قرار دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها