مشارکت حداکثری، اقتدار ملی/ آیت‌الله علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد:

هر رأی‌دهنده، همسنگر شهید سلیمانی در راه اعتلای این کشور است/ تشکیل نظام اسلامی؛ آرمان رضوی و ودیعه علی بن موسی الرضا (ع)

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وحدت دشمن شکن ما نتیجه خون شهید سلیمانی است و نباید اجازه داد که در این انتخابات، فرصت سوء استفاده برای دشمن ایجاد شود، لذا هر رأی‌دهنده یک مجاهد در عرصه حفظ نظام و همسنگر شهید سلیمانی در راه اعتلای این کشور است.
کد خبر: ۴۶۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ - 11June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نیاز جوانان به ازدواج، یک نیاز قطعی و فوری است و پدران و مادران باید از روزی که صاحب فرزند می‌شوند، باید برای ازدواج او در سن بلوغ برنامه ریزی کرده باشند.

وی افزود: عقل و ایمان دو عامل مهم و اساسی هستند و دختری بهترین عروس و پسری بهترین داماد خواهد بود که از این دو عامل مهم بهره‌مند باشند. اساساً باید بنای خانواده‌ها در ازدواج بر هم کف بودن دختر و پسر در ایمان و نجابت باشد. اگر معیار قضاوت‌ها بر امکانات مادی، ثروت، موقعیت اجتماعی و قدرت استوار باشد، ماحصل آن همین وضعیتی است که امروز شاهد هستیم که آمار طلاق‌ها و ناهنجاری ازدواج‌های ناموزون در جامعه به طور روزانه رو به افزایش است.

تشکیل نظام اسلامی؛ آرمان رضوی و ودیعه علی بن موسی الرضا (ع)

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه مشهد، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) و آغاز دهه کرامت خاطرنشان کرد: ماه ذی القعده متعلق به امام رضا (ع) است؛ ماهی که با ولادت خواهر امام هشتم آغاز می‌شود، یازدهمین روز آن مصادف با سالروز ولادت باسعادت خود امام رضا (ع) است، 23 ذی القعده روز زیارتی مخصوص حضرت، روز بیست و پنجم این ماه همان روز دحو الارض و آخرین روز این ماه نیز سالروز شهادت جانسوز امام جواد (ع) است.

وی ادامه داد: مردم ما به طور مداوم مشمول عنایات و برکات خاصه علی بن موسی الرضا (ع) هستند. مهم‌ترین مسئله از نظر این امام معصوم در دوران امامتشان بر مسلمین و ولایتعهدی‌شان در حکومت، تشکیل یک حکومت اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی بود. امام رضا (ع) در بین سایر ائمه معصومین، بیشترین توجه را به تشکیل حکومت اسلامی داشته‌اند و حدیث سلسله الذهب در نیشابور به عنوان مصداق تمام عیار این دغدغه امام معصوم در تاریخ ثبت و محفوظ مانده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تشکیل نظام اسلامی یک آرمان رضوی و ودیعه علی بن موسی الرضا (ع) است، تصریح کرد: روز گذشته به نقل از یکی از نمایندگان کنگره آمریکا خبری منتشر شد که حاکی از تلاش سردمداران کاخ سفید در جلوگیری از پیروزی یک نامزد انقلابی در مجلس بود. این سناتور آمریکایی به صراحت گفته بود که اگر یک دولت انقلابی در ایران بر مسند اداره کشور بنشیند، همه طرح‌های ما در مقابله با ایرانی‌ها ناکام خواهد ماند.

وی تأکید کرد: انتخابات پیش رو نه فقط یک معرکه سیاسی بلکه در حکم یک رفراندوم و همه پرسی ملی است و اگر مشارکت حداکثری صورت نگیرد، این عدم مشارکت دستمایه فشارهای بین المللی مضاعف بر نظام الهی ما خواهد شد؛ همان نظامی که پس از هزار سال، محقق کننده آرمان رضوی و ودیعه علی بن موسی الرضا (ع) بوده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ضمن برشمردن برخی از سیاست‌های دشمن در دلسردکردن مردم از حضور در صحنه انتخابات گفت: مطرح کردن اتهام مهندسی‌شده بودن انتخابات، القای ناکارآمدی نظام به واسطه مشکلات معیشتی و اقتصادی امروز و دوقطبی کردن جامعه و ایجاد انشقاق در بین مردم از جمله سیاست‌های شوم دشمنان برای دلسردکردن مردم از حضور در صحنه انتخابات به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: دشمن درصدد است تا مردم ما را به دو دسته تقسیم کند؛ کسانی که طرفدار نظام هستند در یک گروه و افرادی که خواهان زندگی بهتر و توسعه هستند، در گروه دیگر قرار بگیرند و از مقابله و مشاجره این گروه‌ها، هم شرکت در انتخابات تضعیف شود و هم وحدت دشمن شکن ملت ما دچار خدشه و تزلزل شود.

علم الهدی متذکر شد: وحدت دشمن شکن ما محصول تشییع میلیونی پیکر سردار دل‌ها و نتیجه خون این شهید والامقام بود و نباید اجازه داد که این انتخابات، فرصت سوء استفاده را برای دشمن ایجاد کند. با این حال، بدون شک از روز یکشنبه تا روز برگزاری انتخابات شاهد خواهید بود که رسانه‌های معاند تمرکز خود را بر تشدید این بحران‌ها قرار خواهند داد و برخی افراد هم عالمانه یا جاهلانه از رسانه‌های استکباری تبعیت می‌کنند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: هر رأی‌دهنده یک مجاهد در عرصه حفظ نظام و همسنگر شهید سلیمانی در راه اعتلای این کشور است و همان‌طور که حتی میادین گسترده مین در دوران دفاع مقدس هم نمی‌توانست فرزندان این ملت را از پیشروی بازبدارد، از خداوند متعال می‌خواهیم که سیره مجاهدانه و عزم مؤمنانه شهدا را در محافظت و پاسداری از این نظام رضوی نصب العین جوانان ما قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها