حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یک شاعر و ترانه‌سرا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هنرمندان درباره انتخابات رسالت اجتماعی دارند/ رسانه‌ها اهمیت انتخابات را تبیین کنند

محدثی خراسانی با تاکید بر اینکه هنرمندان درباره انتخابات رسالت اجتماعی دارند، گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌های تلویزیونی درخصوص فرهنگ برنامه‌ای ارائه نکرده‌اند که جا دارد به این مقوله توجه بیشتری کنند.
کد خبر: ۴۶۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 12June 2021

«مصطفی محدثی خراسانی» شاعر و ترانه‌سرای مطرح کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت حضور آحاد مردم در انتخابات ریاست‌ جمهوری، اظهار داشت: اهمیت حضور باشکوه و همه‌جانبه آحاد مردم در انتخابات ریاست جمهوری در هشت سال گذشته بیش از هر روزی روشن‌تر شده است؛ زیرا مردم شاهد بودند که اگر انتخاب اصلح نداشته باشند، تاثیرات آن را در روند زندگی خود مشاهده خواهند کرد.

وی مناظرات انتخاباتی کاندیداها را مسابقه و مناظره اخلاق دانست و تصریح کرد: به‌نظر بنده در مناظرات انتخاباتی مردم نمی‌توانند به‌طور دقیق با برنامه‌های کاندیداهای ریاست‌ جمهوری آشنا شوند، چراکه اساساً این نوع برنامه‌ها نمی‌تواند مجالی برای ارائه برنامه باشد، بلکه در این مناظرات مردم بیشتر می‌توانند با اخلاق، راستگویی و متانت کاندیداها آشنا شوند. 

این شاعر و ترانه‌سرا در ادامه عنوان کرد: متاسفانه برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پاسخگوی دقیق سوالات مطرح شده از سوی مجری برنامه نیستند و همین امر موجب می‌شود برنامه‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار نگیرد و بیشتر حواشی را مورد توجه قرار می‌دهند. 

محدثی‌ خراسانی به نقش اجتماعی هنرمندان در انتخابات اشاره کرد و افزود: هنرمندان همانند سایر آحاد جامعه در شرایط سختی به لحاظ اقتصادی و کاری روبرو هستند و از این جهت دلخوری دارند اما جدای از این مشکلات، هر هنرمند دارای وظیفه و رسالت اجتماعی است که باید در انتخابات نسبت به آن متعهدانه عمل کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تلاش رسانه‌های دشمن مبنی بر عدم مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد گفت: دشمن همواره در تلاش است کشور را به سمت ضعف پیش ببرد و اتفاقا انتخابات از جمله عرصه‌هایی است که می‌تواند موجب قدرت کشور باشد لذا مردم با حضور حداکثری می‌توانند دشمن را ناامید کنند.

این شاعر و ترانه‌سرا حضور هنرمندان در عرصه انتخابات را مهم دانست و تاکید کرد: جناح‌های سیاسی همواره نگاه حداقلی به هنرمندان داشته‌اند و هرگاه نیازمند استفاده از آن‌ها بوده‌اند، از این قشر بهره‌گرفته‌اند اما سپس وعده‌هایی که برای بهبود وضعیت کاری هنرمندان مطرح کرده‌اند را عملی نکرده‌اند و همین مسئله موجب دلسردی این قشر مهم و اثرگذار جامعه شده است.

محدثی‌ خراسانی با دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات گفت: پیشنهاد می‌کنم رسانه‌ها وظیفه خودشان را با تببین اهمیت انتخابات در اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماع و ابعاد مختلف زندگی مردم تببین کنند چراکه بسیاری از مردم بخاطر مشکلات موجود دلسرد و گله‌مند هستند و بایستی این اهمیت برای آن‌ها روشن شود تا حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند. 

وی در پایان با ذکر پیشنهادی عنوان کرد: صدا و سیما برای آشنایی بهتر مردم با آرا و نظرات کاندیداهای مطرح شده برای ریاست‌جمهوری خوب است در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سوالات مشترکی را از کاندیداها داشته باشد تا مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار