حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه شهرستان «مهریز»:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش قدرت ایران در مجامع بین‌المللی می‌شود

حجت‌الاسلام محی‌الدینی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم باعث افزایش قدرت ایران در جهان و مجامع بین‎الملل می‌شود، گقت: همه دنیا و حتی آمریکا در حال تبلیغ هستند که ملت ایران رای ندهید، اما مردم به کوری چشم آمریکا، به کوری چشم دشمنان و بدخواهان داخلی با قصد قربت پای صندوق رای خواهیم رفت و رای خود را به میدان خواهیم آورد.
کد خبر: ۴۶۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ - 11June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: ازخدا بترسید و تقوا داشته باشید، هر کجا که هستید، در هر پست و در هر مقامی، در هر موقعیتی که قرار دارید از خدا و از عذاب الهی بترسید.
وی ادامه داد: با مردم خوش رفتار باشید، برخورد خوب داشته باشید و اگر گناهی مرتکب شدید، عمل نیکی را انجام بدهید و استغفار کنید تا آن گناه از صفحه اعمالت پاک شود و گناه روی گناه انباشته نشود.

امام جمعه شهرستان مهریز ضمن گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت بیان کرد: حضرت معصومه (س) دارای شخصیتی رفیع و والامقام است به طوری که ائمه معصومین (علیه السلام) از این بانو با جلالت و تعظیم یاد کردند.

وی با بیان اینکه این بزرگوار ماه تابان است که از برج امامت طلوع کرد افزود: حضرت معصومه (س) در آغوش امامت تربیت یافته، دختر امام، خواهر امام و عمه امام است و دارای مقامات بلندی است که یکی از آن مقامات مقام عبادت و بندگی آن حضرت است.

حجت الاسلام محی الدینی با بیان اینکه خداوند مقام شفاعت را نیز به حضرت عنایت کرد افزود: «یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه» این مقام را خداوند به حضرت معصومه (سلام الله علیها) عنایت کرد. یکی از مقامات و درجات حضرت معصومه (س) این است که عاری از گناه است و به معصومیت و پاکی لقب گرفته اند.

امام جمعه مهریز با اشاره به حدیثی از حضرت جواد (علیه السلام) که فرمود: «کسی که با معرفت عمه ما حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود» ادامه داد: انشالله هم از زیارت با معرفت و هم از شفاعت این بانوی بزرگوار بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدینی با اشاره به روز دختر افزود: فرصت مناسبی است برای این که دختران جامعه ایشان را به عنوان الگو قرار دهند، در زندگی بحث عبادت، پاکی و عصمت ایشان را به عنوان سرلوحه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه بحث رعایت حجاب و عفت در جامعه بار‌ها گفته شده است، اما می‌بینیم روز به روز بدتر می‌شود اضافه کرد: باید فرهنگ رعایت حجاب و عفت را در جامعه القا کنیم و بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش توجه کنیم. اگر کسی خدایی نکرده خلافی انجام می‌دهد، هنجارشکنی می‌کند و خلاف شئون اسلامی و عمل می‌کند وظیفه آحاد جامعه است که به او تذکر داده شود.

خطیب نماز جمعه مهریز با بیان اینکه وظیفه همه مومنین، متدینین و امران به معروف و نهی از منکر است که در جامعه برای هدف امام حسین (ع) که برای آن شهید شد تلاش کنند. چرا باید همه ما متاسفانه بی تفاوت از کنار قضایا رد شویم و خود را رفع تکلیف کنیم؟ در صورتی که رفع تکلیف نیست، این گناه است. روز به روز در جامعه می‌بینیم بدحجابی‌ها به یک فرهنگ تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه یزد شهر دارالعباده و دارالعلم است ادامه داد: یزد مشاهیر و عالمان بزرگی داشته است که حوزه‌های علمیه زیادی را در یزد تاسیس کردند، واژه‌ای که برای یزد و یزدی‌ها به کار برده می‌شود دارالعباده است یعنی محل بندگی، خانه بندگی، اما باید برای فرهنگ این دارالعباده تلاش زیادی شود.

امام جمعه مهریز با اشاره به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم گفت: علاوه بر رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید به مسائل فرهنگ و حجاب نیز توجه شود. مردم! ما عذر می‌خواهیم با این فشار‌های اقتصادی که برای شما وارد شده است، مسئله مسکن، مسئله زمین، چه بلایی سر زمین آورده شده است؟ زمینی که برای خداست، مردم ما عذرخواهی می‌کنیم از طرف مسئولین که فقط بهانه می‌آورند.

وی با بیان اینکه دولت آینده باید به مسائل زیادی توجه کند اعم از معیشت، اشتغال، فرهنگ، اخلاق جامعه ادامه داد: متاسفانه جامعه به سمت بد اخلاقی هدایت می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان مهریز با بیان اینکه مسابقه خلاف و خیانت شده است افزود: باید مسابقه خیرات و خدمت در جامعه صورت گیرد، وظیفه همه مردم و مسئولان است که اقشار مختلف را برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو جریان در کشور فعال است، یک جریانی که در حال ناامید کردن مردم هستند و دیگری برای انگیزه سازی برای مردم افزود: یک عده مردم را ناامید می‌کنند که رای ندهید، این‌ها به کشور خیانت می‌کنند، مردم رای بدهید! به انسان‌های خوب. تا این وضعیت خفت‌بار به سامان برسد. رای ندهید دیگران رای می‌دهند و کسی را که می‌خواهند به او رای می‌دهند.

امام جمعه مهریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در رفتار، گفتار خود روحیه مردم را تضعیف می‌کنند، مردم باید امیدوار باشند، مبادا مردم و جوانان ما ناامید باشند، این مشکلات در اثر بی تدبیری هاست، این بی تدبیری‌ها را برطرف کنید. این گرفتاری‌ها در اثر بی تدبیری هاست، این گرفتاری‌های بی دینی و بی اخلاقی که کسی به آن سامان نمی‌دهد را اگر اعتقاد داشتند به وجود نمی‌آمد.

وی با اشاره به حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم باعث افزایش قدرت ایران در جهان و مجامع بین الملل می‌شود. همه دنیا و حتی آمریکا در حال تبلیغ هستند که ملت ایران رای ندهید، اما مردم به کوری چشم آمریکا، به کوری چشم دشمنان و بدخواهان داخلی هفته آینده، صبح جمعه با قصد قربت و با وضو پای صندوق رای خواهیم رفت و رای خود را به میدان خواهیم آورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با بیان اینکه این کشور، کشور شهداست خاطرنشان کرد: این کشور کشور امام زمان است و با قصد قربت پای صندوق رای می‌رویم. این یک عبادت سیاسی است، یک جشن سیاسی بزرگ برای ملت ایران است.

وی با بیان اینکه سرنوشت کشور، شهر و روستا را خود مردم باید رقم بزنند افزود: باید با بصیرت و درایت در این امر مهم قدم گذاشت و انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدینی با بیان اینکه هر رای شما سیلی محکمی به آمریکا، صهیونیست و یاوه گویان این نظام است اظهار داشت: کاندیدا‌ها به فکر مردم باشند، روی کار آمدن یک رئیس جمهور کارآمد، با برنامه و روحیه انقلابی، قاطع که بتواند این مسائل کشور را جمع کند، معتقد به ظرفیت‌های داخلی با رویکرد «ما می‌توانیم» و دارای روحیه تعامل با همه دولت‌ها به غیر از آمریکا و اسرائیل باشد که آن‌ها دشمنی خود را به ما ثابت کردند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید با همسایگان این نظام تعامل خوبی داشته باشد ادامه داد: در بعضی از مناظره‌ها، بعضی حرف‌ها زده می‌شود که می‌گویند در انقلاب کاری نشده است، ۴۲ سال خدمت شده است. این ظلم بزرگی است. همه می‌دانیم که در همه دولت‌ها کار‌های خوبی صورت گرفت، این‌ها یک موقع باعث نشود که حرف‌هایی بزنیم که بگویند در ایران و انقلاب کاری انجام نشده است، این گناه است و ظلم به نظام و انقلاب است که تلقی شود ۴۲ سال هیچ کاری انجام نشده و بنده می‌خواهم کار انجام دهم. باید برای خدمات دیگران ارج گذاشته شود، از کار‌های خوب دیگران تشکر کنیم و به کار‌های بد آن‌ها انتقاد کنیم.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم به خصوص در شورا‌ها افزود: با شناختی که به یکدیگر داریم باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم، این دوره میگذرد هفته آینده روز اول کار شورا است. در انتخابات دروغ نگوییم، تهمت نزنیم، غیبت نکنیم و نگاهمان به شهر با نگاه محلی نباشد، کاندیدا‌هایی که در جلسات ما هستند به فکر رو کم کردن یک محل نباشید از خدا بترسید.

وی با اشاره به اینکه نباید در روستا‌ها و شهر‌ها محله گرایی شود افزود: نگاه کاندیدا‌ها به کل شهر باشد، بعضی از نقاط شهر هیچ کاری صورت نگرفته و در محرومیت به سر می‌برند، خیّر ندارند، اما در بعضی دیگر از نقاط شهر خیرین فراوان وجود دارد و کار‌های زیادی هم صورت گرفته، آیا نباید هیچ کاری برای آن‌ها صورت بگیرد؟ مسئولین می‌توانند خوب هدایت کنند، منِ مسئول می‌توانم محله گرایی را به دور بیندازم در غیر اینصورت ظلم و خیانت به شهر است و شهر عقب افتاده می‌شود. دقت کنید چه کسی خادم شماست؟ چه کسی اهل خدمت به شماست؟ چه در کشور و ریاست جمهوری و چه در شهر و روستا.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار