مدیر شهر کتاب قم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

طرح‌های فصلی فروش کتاب سبب آشتی مردم با کتابفروشی‌ها می‌شود

یزدان‌پناه گفت: طرح‌های فصلی فروش کتاب جذابیتی ایجاد می‌کند تا مردم سری به کتابفروشی‌ها زده و با محیط‌های فرهنگی آشتی کنند؛ همچنین برگزاری این طرح‌ها در جذب مخاطب به سمت کتاب و کتابفروشی تاثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۴۶۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ - 12June 2021

امین یزدان‌پناه مدیر کتابفروشی «شهر کتاب قم» استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، اظهار داشت: این طرح‌ها شوق و اشتیاق زیادی را در بین مردم و علاقه‌مندان به کتاب ایجاد می‌کند و همچنین انگیزه‌ای هم برای کتابفروش‌ها و هم برای کتابخوان‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط برگزاری طرح‌ها هر دوره نسبت به دوره قبلی بهتر می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح زمستانه کتاب بعد از نمایشگاه مجازی کتاب تهران و پیش از عید برگزار شد، اعتبار افزایش داشت و هم استقبال مردم بیشتر و بهتر بود.

مدیر شهر کتاب قم در خصوص تاثیر برگزاری طرح بهارانه کتاب برای کتابفروشان عنوان کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ به دلیل وجود بیماری کرونا و جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کتابفروشی‌ها حدود یک ماه تعطیل بودند فشار سنگینی را از بابت هزینه‌های جاری تحمل کردیم.

مدیر شهر کتاب قم در ادامه افزود: چون صاحبان املاک همراهی با ما ندارند و چک، حقوق و بیمه باید پرداخت شود از اینرو اجرای طرح بهارانه کتاب می‌تواند کمک بسیاری به ما بکند تا بتوانیم بخشی از آن فشار یک ماهه را جبران کنیم.

یزدان‌پناه همچنین بیان کرد: مخاطبان از طرح بهارانه کتاب نیز همچون طرح قبلی استقبال می‌کنند. امکان خرید غیر حضوری که با وجود بیماری کووید ۱۹ در این طرح‌ها فراهم شده است از جمله نکات مثبت آن بشمار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ارائه یارانه و تخفیف برای مردم همیشه جذاب است، گفت: در حوزه کتاب نیز با توجه به اینکه شاید نیاز اولیه مردم مثل خوراک و پوشاک نباشد، طرح‌های فصلی فروش کتاب جذابیتی ایجاد می‌کند تا مردم سری به کتابفروشی‌ها زده و با محیط‌های فرهنگی آشتی کنند و همچنین برگزاری این طرح‌ها در جذب مخاطب به سمت کتاب و کتابفروشی تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار