نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فرسایشی شدن مذاکرات وین به ضرر ملت ایران است

مقتدایی گفت: واقعیت این است که آمریکایی‌ها با زیاده خواهی به دنبال کارشکنی در برجام و فرار از عمل به تعهداتشان هستند.
کد خبر: ۴۶۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ - 12June 2021

فرسایشی شدن مذاکرات وین به ضرر ملت ایران است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ابراز تردید آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به تمایل ایران برای دست یابی به توافق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حقانیت و صداقت خود را بار‌ها به اثبات رسانده و در کنار آن آمریکایی‌ها پیمان شکنی و بدعهدی خودشان را به‌وضوح نشان داده‌اند.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینگونه نیست که حدس و گمانی وجود داشته باشد بلکه اکنون یقین داریم آمریکایی‌های پیمان شکن، خلاف مقررات بین‌المللی عمل کرده‌اند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی در دور جدید مذاکرات باید در جهت به منافع ملی تلاش کند؛ منافعی که ما در قبال آن امتیاز‌هایی را از دست دادیم، اما متأسفانه به جهت عدم دقت‌های لازم از سوی مجموعه مذاکره کننده و دولت، نتوانستیم به میزانی که امتیاز داده‌ایم امتیاز بگیریم.

مقتدایی بیان کرد: با بدعهدی طرف مقابل و انحراف از موضوع برجام مواجه شده‌ایم، بنابراین مذاکرات برای این بوده است تا بتوانیم در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عمل کنیم. قانون اقدام راهبردی کمک کرد تا دست دولت پر شود و از سوی دیگر به مجموعه مذاکره کنندگان و دولت فرصت‌های محدود در راستای منافع ملت ایران بدهیم. فرسایشی شدن مذاکرات به ضرر ملت ایران است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار