حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مشارکت حداکثری باید با کیفیتی بالا صورت پذیرد

حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: مشارکت حداکثری مورد توقع است و یک حق و یک تکلیف به شمار می‌آید. این مشارکت می‌بایست با کیفیتی بالا صورت بگیرد.
کد خبر: ۴۶۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ - 12June 2021

مشارکت حداکثری باید با کیفیتی بالا صورت بگیردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شب گذشته در برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار داشت: در انتخابات ارکان و اجزایی وجود دارد. وقتی صحبت از رعایت اخلاق انتخابات می‌شود، شامل ارکان سطوح و لایه‌ها می‌شود. یک لایه و یک سطح دست اندرکاران انتخابات هستند. بدین معنا که بدون هیچ حب و بغض، سوگیری و جهت‌گیری باید مُر قانون را اجرا کنند، حتی اگر برخلاف میل آنها باشد. در صیانت از رأی و حقوق مردم باید نامزدها نهایت دقت را داشته باشند. همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: رأی مردم حق الناس و امانت است.

وی افزود: لایه‌ی بعدی، نامزدها هستند، نامزدهای انتخابات بیش از همه می‌توانند در ترویج بی اخلاقی و بداخلاقی یا رعایت اخلاق مؤثر باشند. آنها در یک امتحان بزرگ قرار گرفتند و اگر در عرصه مناظره‌های انتخاباتی نامزدی پای خود را از حد قانونی و شرعی فراتر کند، برای کشور و ملت زیان بار خواهد بود. لذا نامزدها بیش از همه باید دقت کنند و به اثبات خود بپردازند، برنامه محور باشند و فهم و درک برای مردم قائل باشند، مردم قادر هستند که سره از ناسره را تشخیص دهند و قادر به قضاوت می‌باشند.

نماینده مردم قم در مجلس لایه بعدی را طرفداران دانست و گفت: نامزدها باید طرفداران را کنترل کنند، نامزدها در بروز خشم و خوشحالی طرفداران می‌توانند مؤثر باشند.

ذوالنور با بیان اینکه لایه چهارم مردم هستند، گفت: در حقیقت خلاق عصری حماسه‌ها، آفریننده همه افتخارات هستند. بنابراین، مردم باید با دید وسیعی به برنامه‌های کاندیداها نگاه کنند و به قضاوت آنها بپردازند و برخی ملاک‌ها را برای خود قطعی کنند.

وی تصریح کرد: در ابراز حب و بغض باید بسیار مراقب باشیم و این امری است که مورد تاکید آموزه‌های دینی ماست. ابراز علاقه طرفداران به یک کاندیدا تهمت و افترا به دیگر کاندیداها نباید صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لایه پنجم را رسانه‌ها قلمداد کرد و گفت: رسانه‌ها در این راستا بسیار تاثیرگذارند و امروز در سطح فضای مجازی گروه‌ها کانال‌ها، شبکه‌های اجتماعی غوغای غیرقابل کنترل وجود دارد که باید بر آن دقت بسیار شود.

ذوالنور اظهار داشت: مشارکت حداکثری مورد توقع است و یک حق و یک تکلیف به شمار می‌آید، و خروجی و مشارکت حداکثری باید با کیفیتی بالا صورت بگیرد. بنابراین، ضمن شرکت باید انتخابات شورانگیز باشد و هیجانات در آن دخالت داشته باشد و حضور حداکثری اتفاق بیافتد از این رو نباید از کیفیت غافل شویم.

وی در پایان گفت: برنامه‌ها، راهبردها، تاکتیک‌های نامزدها باید مشخص شده باشد و برآوردها و ابزارها و امکانات در آن دیده شده باشد. تا در این صورت مخاطب بتواند به ارزیابی کاندیدا بپردازد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار