یاران خراسانی 24؛

شهید جهاد سازندگی خراسان، نخستین روحانی مفقودالاثر دفاع مقدس

«سید حسین اعلمی» با شروع جنگ تحمیلی در شامگاه پنجم مهر ۱۳۵۹ در جاده دهلران به اسارت دشمن متجاوز درمی‌آید و علیرغم پیگیری نهادهای نظامی و بین‌المللی، تاکنون هیچ سرنخی از سرنوشت این شهید مفقودالاثر والامقام به دست نیامده است.
کد خبر: ۴۶۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ - 13June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت الاسلام «سید حسین اعلمی» در سال ۱۳۳۶ در شهرستان تربت‎ حیدریه دیده به جهان گشود. او از همان دوران کودکی با معارف والای اسلامی آشنا شد و همین امر او را علاقمند به تحصیلات حوزوی کرد. در سنین نوجوانی و جوانی راه مساجد و جلسات مذهبی را پیش گرفت و در مراسمات عزاداری اهل بیت (ع) و نیز ادعیه‌خوانی‎های سنتی شرکت می‌کرد. وی ضمن ملبس شدن به لباس روحانیت در دوران طلبگی، زندگی بسیار ساده‌ای را آغاز کرد و در حجره‌ای بدون پیرایه و تجملات در مدرسه «خیرات خان» مشهد به تحصیل خود ادامه داد.

سیدحسین پس از ازدواج در سال ۱۳۵۳ در دوران حکومت رژیم پهلوی راهی شهر قم شد تا در حوزه اجتهاد و جهاد مشغول تحصیل و مبارزه شود. مطالعه کتاب «جهاد اکبر» امام خمینی (ره) نقطه آغاز آشنایی شهید با اندیشه امام و  سرفصل تقلید و پیروی او از مراد و رهبرش را ایجاد کرد.

اعلمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت حیدریه به ارشاد و تبلیغ پرداخت اما به خاطر احساس مسئولیت نسبت به مردم محروم، به عنوان نماینده ولی فقیه در جهاد سازندگی دهلران، به صورت نیروی رسمی راهی غرب کشور و شهر دهلران شد. او با وجود تمام مشکلات، شروع به کار کرد و موفق شد سپاه پاسداران و جهاد سازندگی را سازماندهی کرده و بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان را با همکاری دیگران تشکیل دهد تا باعث دلگرمی مردم محروم و رنجدیده این خطه شود.

سیدحسین اعلمی علاوه بر نقش معنوی، ‌دینی و مذهبی و ارتقای سطح آگاهی فرهنگی مردم به عنوان یک مدیر اجرایی، فعالیت‌های عمرانی را از طریق جهاد سازندگی، امداد و کمک‌رسانی به قشر محروم را از طریق کمیته امداد حضرت امام (ره) و دفاع از مرزهای کشور را از طریق سپاه پاسداران تحت نظر گرفت و در واقع تمام مصادیق و عناوین ارزشمند انقلاب اسلامی از جمله روحانی، جهادگر، امدادگر، رزمنده، بسیجی در وجود شهید سیدحسین اعلمی خلاصه شده بود. نقش و جایگاه شهید اعلمی او به عنوان پایه‌گذار نهادهای انقلابی جهاد سازندگی، سپاه و کمیته امداد امام(ره) در شهرستان دهلران موجب محبوبیت مردم این منطقه نسبت به ایشان در جایگاه نماینده حضرت امام (ره) می‌شود.

وی با شروع جنگ تحمیلی در شامگاه پنجم مهر ۱۳۵۹ در جاده دهلران به اسارت دشمن متجاوز در می‌آید و علیرغم پیگیری نهادهای نظامی و بین المللی، تاکنون هیچ سرنخی از سرنوشت این شهید مفقودالاثر والامقام به دست نیامده است.

شهید جهاد سازندگی خراسان، نخستین روحانی مفقودالاثر دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار