مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس مطرح کرد؛

حمایت سازمان زنان از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع «زنان و دفاع مقدس»

«شادی» با تاکید بر اهمیت پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی درباره دفاع مقدس گفت: دانشجویانی که در رشته‌های علوم انسانی پایان‌نامه‌های خود را مرتبط با نقش زن و دفاع مقدس انتخاب کنند از طرف این سازمان مورد حمایت قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۶۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ - 13June 2021

.به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، طرح اندیشه ورز در قالب سلسله نشست‌های دانشجویی به مناسبت میلاد با برکت حضرت معصومه (س) و روز دختر، با حضور شهناز اشکیان و مریم شادی و ۷۰ نفر از دختران شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و دفاع مقدس و با همکاری بسیج دانشجویی در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

شادی مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس در این نشست اظهار داشت: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با هدف ترویج و نشر ارزش‌های مشارکت زنان فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف از سال ۹۲ آغاز کرده است.

شادی با بیان اینکه بخش علمی و پژوهشی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که سازمان می‌تواند حمایت کند، گفت: حمایت از پایان نامه و طرح‌های تحقیقاتی در سازمان فعال است و دانشجویانی که در رشته‌های علوم انسانی پایان نامه‌های خود را مرتبط با نقش زن و دفاع مقدس انتخاب کنند از طرف سازمان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فصلنامه تخصصی زن و حماسه توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مقالات مرتبط را به صورت علمی تخصصی چاپ می‌کند و امتیازاتی برای دوره تحصیلی دانشجویان محسوب خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سازمان دوره‌های آموزشی برای مخاطبین خاص؛ اعم از زنان خانه‌دار، دانشجویان و دانش آموزان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امکان طراحی دوره‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف دانشجویی در سازمان فراهم است و در این زمینه سازمان می‌تواند کمک شایانی انجام دهد.

شادی به ظرفیت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: موزه انقلاب اسلامی در حقیقت با ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی جنگ، به گردآوری کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت سراسر دنیا جهت بهره مندی کلیه پژوهشگران و علاقه‌مندان به تحقیق در این حوزه پرداخته است. همچنین انتشارات موزه به چاپ و توزیع کتاب‌های دفاع مقدسی و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس در قالب کتاب مبادرت نموده است.

مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: مساله اصلی من ناظر به موضوعات زنان و خانواده است کاندیدا‌های محترم ریاست جمهوری در مناظره‌ها، تبلیغات و گفت و شنود‌هایی که با مردم داشتند بحث‌های زیادی را در عرصه زنان و خانواده مطرح کردند ما در این زمینه همانطور که رهبر انقلاب می‌فرمایند باید حواسمان باشد آن چیز‌هایی که اولویت‌های ما در عرصه زنان و خانواده است را فراموش نکنیم و دیگرانی پیدا نشوند که چیز‌هایی که جز اولویت‌های ما نیست در قالب هجمه‌های رسانه‌ای به عنوان اولویت زنان و خانواده به ما معرفی کنند. متاسفانه با ایجاد یک سری دوقطبی‌های کاذب اولویت‌های خودمان را فراموش کردیم بنابراین باید حواسمان باشد در این دوره به مطالبات اصلی خودمان نگاه جدی کنیم و به برنامه و به آن چیزی که اولویت زن و خانواده را برای ما تعیین می‌کند رای بدهیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها