کارشناس مسائل حقوقی:

مردم برای انتخاب درست مشورت کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین چیت‌سازیان گفت: همه مردم باید در انتخابات فعال باشند و برای انتخاب درست مشورت کنند.
کد خبر: ۴۶۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ - 14June 2021

مردم برای انتخاب درست مشورت کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مرتضی چیت‌سازیان» کارشناس مسائل حقوقی در گفت‌وگویی درباره راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» یعنی خداوند حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند. این یک اصل در جامعه‌شناسی است که مردمی که زندگی بهتر، رفاه، آسایش و امنیت می‌خواهند خودشان باید مشارکت داشته باشند.

وی تأکید کرد: مشارکت در انتخابات یعنی ضریب امنیتی و شغلی و رفاه و همه چیز انسان در گرو انتخاب صحیح است؛ یعنی اگر ما به سرنوشت خودمان اهتمام داشته باشیم و کشور را به دست یک مدیر توانا برسانیم، با همه ظرفیت‌ها و استعداد‌هایی که در کشور داریم می‌توانیم به همه این آثار برسیم و ان‌شاءالله نتایج پرباری را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورد.

چیت‌سازیان درباره اینکه زمینه‌ساز مشارکت چه کسانی هستند؟ گفت: آحاد مردم و یکایک مردم باید در این قضیه فعال باشند. همه خانه‌ها باید ستاد انتخاباتی باشد و باید مردم مناظره‌ها را دنبال کرده و تحقیق کنند. باید در مورد کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری یا شورای شهر یا خبرگان و یا میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی تحقیق کنند و با نخبگان مشورت کنند و با افرادی که آن‌ها را قبول دارند، صحبت کنند؛ اگر اینگونه باشد طبیعی است که مشارکت بالا می‌رود.

 وکیل دادگستری افزود: دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و صدا و سیما نقش مهمی دارند و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم مکرراً چندین ماه است که بحث انتخابات را مطرح می‌کنند و اگر همه این تبلیغات روزافزون شود طبیعی است که مردم با مشارکتشان می‌توانند آینده خود را به‌خوبی بسازند.

چیت‌سازیان درباره آثار نتایج افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت مردم آثار زیادی دارد و مهم‌ترین اثری که دارد مردم را از یاس و ناامیدی بیرون می‌آورد. من در جامعه با مردم در ارتباطم. بعضی‌ها ناامید شده‌اند، ولی نباید از امید خدا مأیوس شد. بسیاری از جوانان و نوجوانان برای آینده خود نگرانند مهم‌ترین اثر افزایش مشارکت و انتخاب درست و حساس این است که مردم را از ناامیدی و نگرانی و اضطراب بیرون می‌آورد. جوانان و مردم باید امیدوار شوند و نباید اینگونه به ذهنشان بیاید که انقلاب نمی‌تواند آن‌ها را راضی کند، در حالی که انقلاب می‌تواند آن‌ها را راضی کند، اما با انتخاب درست.

وی ادامه داد: قران کریم می‌فرماید "فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ... " یعنی ما اگر انتخاب درستی کنیم، کشور را در همه ارکان به دست افراد صالح و آن‌هایی که دلسوزند و به فکر این نیستند که اختلاس کرده و جیب خود را پر کنند برسانیم، بسیار خوب است و اگر این اشتباهات را نمی‌کردیم گرفتار نمی‌شدیم.

چیت‌سازیان در پایان تأکید کرد: انتخاب صحیح خط بطلانی بر اشتباهاتی است که اگر کردیم آن‌ها را جبران کنیم؛ لذا ما باید انتخاب درست داشته باشیم تا ان‌شاءالله روح امید و زندگی در بین همه اقشار مردم بدمد و آن‌ها را آماده کنیم برای یک ایرانی با عزت و مستقل و با رفاه و امنیت و آسایش که همه در کشور تلاش کنند و امیدوار باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار