حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاونت سیاسی سپاه (۲):

فرد اصلح برای ریاست جمهوری باید فساد‌ستیز و معتقد به توانمندی‌های کشور باشد

ولایتمداری، مدیریت و ایمان قوی، عدالتخواهی و فساد‌ستیزی، داشتن عملکرد انقلابی و معتقد بودن به توانمندی‌های کشور و جوانان از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری است.
کد خبر: ۴۶۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵ - 15June 2021

فرد اصلح برای ریاست جمهوری باید از ظرفیت جوانان استفاده کندگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ مصادف است با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که به همین منظور سوالات متعددی پیرامون انتخابات و داوطلبان این دوره از انتخابات مطرح است؛ بر این اساس، معاونت سیاسی سپاه به‌منظور آگاهی‌بخشی، تعدادی از این سوالات پرتکرار را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ داده است.

بخش اول این پرسش و پاسخ‌ها را می‌توان در اینجا ملاحظه کرد.

بخش دوم این سوالات و پاسخ‌ها را در ادامه می‌خوانید:

سوال چهارم: چگونه می‌توان یک فرد ناراضی از وضع موجود را به حضور در پای صندوق رأی ترغیب کرد؟

در مواجهه با این قبیل افراد ابتدا باید بررسی شود در ذهن آن‌ها چه عامل یا عواملی مانع از حضور و مشارکت در انتخابات شده است. معمولاً افراد یا از سر بی‌اعتمادی به دولت و سیستم حکومتی مشارکت نمی‌کنند یا از روی نارضایتی اجتماعی و انتظاراتی که داشته‌اند؛ اما در انتخابات‌های پیشین برآورده نشده است، یا این که اساساً نسبت به اهمیت و ضرورت انتخابات ناآگاه هستند. طبیعی است که باید با هر سنخ از این افراد رفتار تبیینی و عملی متناسب داشت؛ البته در حوزه جلب رضایت عمومی از عملکرد ساختار‌ها و کارگزاران لازم است که بخش‌های مختلف وارد عمل شوند و اقداماتی در راستای حل مشکلات و جلب رضایت‌مندی مردم انجام دهند.

اما برای کسانی که ناآگاه از وضعیت و اهمیت انتخابات در تغییر وضعیت موجود هستند یا نسبت به انتخابات و اثربخشی آن و حتی کفایت دولت و نظام سیاسی در ساماندهی امور دچار تردید و شبهه شده‌اند، باید سعی شود تا وظیفه ملی و شرعی بودن شرکت در انتخابات برای آن‌ها تبیین شود. ثانیاً مزایا و کارکرد‌های حضور حداکثری در انتخابات و ثالثاً تبعات و خسارت‌های عدم‌ مشارکت در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

واقعیت آن است که هرگز ضعف‌ها و نارسایی‌های موجود نمی‌تواند سبب غفلت از پرداختن به مصالح کلان کشور و منافع عامه شود. بر این اساس، درست است که در جامعه مشکلات و تبعیض‌هایی وجود دارد، اما این نارسایی‌ها نباید موجب غفلت از حضور در انتخابات شود. باید این موضوع برای مردم تبیین شود که اتفاقاً با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و کارآمد و همچنین با مطالبه عمومی حل مشکلاتی چون مبارزه با تبعیض، فساد، ناکارآمدی و... از کاندیداها، می‌توان امیدوار بود که گام‌هایی برای رفع این نقیصه‌ها (ناکارآمدی‌ها و ضعف عملکردها) برداشته شود، اما با عدم حضور در انتخابات و نرساندن مطالبه خود به گوش مسئولان، نمی‌توان امیدوار بود که برای تحقق مطالبات ما قدمی برداشته شود. شرکت نکردن در انتخابات به‌صورت ناآگاهانه، نتیجه‌ای جز استمرار وضع موجود ندارد.

علاوه بر این، با توجه به نقشی که انتخابات می‌تواند در افزایش پرستیژ بین‌المللی کشور و نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، باید مزایای مشارکت و خسارت‌های عدم‌ شرکت در انتخابات برای این قبیل افراد تبیین شود؛ از جمله اینکه عدم شرکت در انتخابات ممکن است باعث تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌های ضدایرانی و در مرحله بعد بروز مخاطراتی برای امنیت ملی کشور شود.

این موضوع آن قدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم تبریز به مناسبت ۲۹ بهمن در سال گذشته، «مشارکت مردم در انتخابات را موجب خنثی‌سازی طراحی‌های دشمنان انقلاب و تضمین امنیت ملی کشور» بیان کردند.

همچنین ترسیم صحیح وضعیت امروز ما در جهان و اشاره درست به جبهه‌بندی نظام سلطه و استکبار با تمام توان در برابر جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت، می‌تواند در پرتو آگاهی‌بخش به مردم نسبت به توطئه بزرگی که دشمن در پیامد عدم مشارکت و یا کاهش مشارکت برای ملت ایران تدارک دیده، مشارکت‌آفرین باشد.

امروز دو جبهه رویاروی هم قرار دارد؛ یکی جبهه متحد دشمنان انقلاب اسلامی اعم از سران و سیاست‌مداران نظام سلطه جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و معاندان و معارضان نظام اسلامی که کارنامه سیاهی از تحمیل جنگ تا ترور‌های وحشیانه و تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی علیه ملت ایران دارند تا عوامل خودفروخته و مزدور آنان در امپریالیسم رسانه‌ای و تروریسم فرهنگی که یک صدا ملت ایران را به عدم مشارکت فرامی‌خوانند.

دیگری جبهه وفاداران به انقلاب اسلامی است که با وجود زخم‌ها و آسیب‌هایی که از عملکرد لیبرال‌ها و غرب‌زده‌ها در امور کشور بر پیکر دارند، همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر دلاورمردان، همچنان راه عزت اسلامی و پیشرفت انقلاب را در ولایت‌مداری و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب می‌دانند. مردم همیشه در همه انتخابات‌ها با بصیرت مثال‌زدنی تلاش کرده‌اند در جبهه دشمن ایفای نقش نکنند و این بار هم ان‌شاالله همین مسیر را طی خواهند کرد و صحنه‌های با شکوهی از انسجام و وحدت ملی را به نمایش خواهند گذاشت.

سوال پنجم: چرا مشارکت حداکثری؟ آیا نمی‌شود صرفاً بر روی انتخاب گزینه اصلح تمرکز کرد و انتخابات را به نحوی برگزار کرد که فردی شایسته، مدیریت دولت را به دست گیرد؟

جمهوری اسلامی، نظامی مردم‌سالار است که در آن مردم رکن اصلی تشکیل حکومت به حساب می‌آیند. این نظام با حضور مردم در صحنه اداره کشور هویت می‌یابد. نظام اسلامی به هر انتخاباتی به‌عنوان فرصتی برای تقویت ارکان نظام مردم‌سالار دینی نگاه کرده و خواهان آن است که انتخابات به شایسته‌ترین حالت برگزار شود. در واقع، با برگزاری انتخابات مطلوبِ نظام اسلامی است که حیات مردم‌سالاری دینی قوت می‌گیرد.

بدون شک دو رکن اساسی برای تحقق انتخابات تراز انقلاب اسلامی لازم است؛ یکی، مشارکت پرشور با حضور اکثریت ملت ایران در پای صندوق‌های رای و دیگری به قدرت رسیدن نامزد شایسته و اصلح. انتخابات مطلوب با تحقق هر دوی این‌ها معنا می‌یابد.

نظام اسلامی باید کاری کند که هر دوی این‌ها محقق شود. در مقابل هم قرار دادن این دو یا یکی را قربانی دیگری کردن خطای فاحشی است که از آن باید دوری کرد. نکته قابل ملاحظه دیگر آن که باید توجه داشته باشیم، تحقق مشارکت حداکثری با دعوت و تشویق همه ملت به حضور در پای صندوق رای صورت می‌گیرد که در این میان نظام اسلامی، مسئولین کشور و آگاهان جامعه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

سوال ششم: مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری کدام است؟

تلاش برای انتخاب اصلح به‌عنوان رئیس جمهور نیز وظیفه مردم است که باید این امر تحت نقش‌آفرینی مؤثر هادیان و راهنمایان جامعه محقق شود. رسانه‌ها، نخبگان و آگاهان جامعه هستند که باید بتوانند کاری کنند تا مردم از میان صالحان مورد تأیید شورای نگهبان به گزینه اصلح رای دهند.

در بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در کنار تأکید بر حضور و مشارکت گسترده مردم، به انتخاب آگاهانه گزینه اصلح تأکید شده است. بی‌تردید، گزینه اصلح طبق شاخص‌های اعلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی فردی است مانند شهید سلیمانی که واجد روحیه انقلابی و جهادی بوده و برای خدمت به مردم همیشه در میدان باشد و خود را در امتداد ولایت تعریف کند. با توجه به بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح، عبارتند از:

ولایتمداری: رئیس‌جمهور اصلح کسی است که گفتمانش در امتداد گفتمان ولایت و رهبری حکیم انقلاب اسلامی باشد.

مدیریت قوی: کسی برای ریاست جمهوری اصلح است که دارای کفایت مدیریت و مدیریت کارآمد باشد.

ایمان قوی: فردی برای ریاست جمهوری اصلح است که دارای ایمان قوی باشد، در غیر این‌صورت به کشور و منافع ملی خسارت وارد می‌کند.

عدالتخواه و فساد‌ستیز: از ویژگی‌های مهم فرد اصلح برای ریاست جمهوری این است که دنبال اجرای عدالت باشد و اهل مبارزه جدی با فساد در هر شکل و نوع آن باشد.

عملکرد انقلابی و جهادی: رئیس جمهور اصلح کسی است که دارای سابقه عملکرد انقلابی و جهادی باشد.

معتقد به توانمندی‌های کشور: کسی اصلح است که توانمندی‌های داخل کشور را بشناسد و به آن اعتقاد داشته باشد.

معتقد به توانمندی جوانان: فردی برای ریاست جمهوری اصلح است که جوانان را به‌عنوان پیشران کشور قبول داشته باشد و از ظرفیت آنان استفاده کند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار