بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-19

سردار سلیمانی بر کتاب «آن بیست و سه نفر» یادداشت نوشت

یوسف‌زاده گفت: آخرین خبری که می‌توانم اعلام کنم این است که شب گذشته سردار سلیمانی یک متن زیبا بر این کتاب نوشته‌اند که به زودی آن را منتشر خواهیم کرد و در چاپ‌های بعدی در ابتدای کتاب چاپ خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ - 10May 2015

سردار سلیمانی بر کتاب «آن بیست و سه نفر» یادداشت نوشت

به گزارش گروه  فرهنگ و هنر دفاع پرس، آئین  تجلیل از کتاب آن بیست و سه نفر با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و احمد یوسفزاده نویسنده این کتاب وجمعی از اهالی ادب  صبح امروز در غرفه سوره مهر و در بیست و هشتیمن نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران  برگزار شد.

یوسفزاده نویسنده کتاب  با اشاره به سوژه این کتاب اظهار کرد: موضوع کتاب تکرار نشدنی است و در طول 100 سال گذشته تا به کنون در هیچ جنگی رخ نداده است.

وی افزود: حوادث متعددی در خلال این کتاب روایت میشود که از جمله انها دیدار آن 23 نفر با رئیس رژیم بعث عراق است. صدام در این جلسه با دادن وعدههای متعدد از ما میخواست که به شرط آزادی در گزارشهای تلویزیونی اعلام کنیم که به اجبار به جبهه آمدهایم. با این روش تقابلی بین مسئولان جمهوری اسلامی و حزب بعث ایجاد شد.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» گفت: علیرغم آنکه یک بار این خاطرات را پس از سالهای آزادی نوشته بودم و بعد از آن مهدی جعفری یک مستند از گروه آن «بیست و سه نفر» درست کرد، با توجه به مصاحبههای این مستند و خاطرههایی که در آن سالها نوشته بودم، آن بیست و سه نفر را نوشتم.

وی اضافه کرد: من میدانستم که این کتاب یکی از کتابهای شاخص خواهد شد و گواه این مدعا مصاحبهای است که پس از انتشار کتاب از سوی سوره مهر منتشر شد. البته تقریظ رهبر انقلاب در این کتاب بر جاودانگی این کتاب سرعت بخشید و نقش تقریظهای رهبر انقلاب بر این کتاب و کتابهای دیگر انکار ناشدنی است. رهبر انقلاب با مطالعه کتابهای گوناگون آنهایی را که برای نسل جوان مفید است، با تقریظ نوشتن به آنها معرفی میکنند.

یوسفزاده گفت: آخرین خبری که میتوانم اعلام کنم این است که شب گذشته سردار سلیمانی یک متن زیبا بر این کتاب نوشتهاند که به زودی آن را منتشر خواهیم کرد و در چاپهای بعدی در ابتدای کتاب چاپ خواهد شد.

در ادامه مؤمنی شریف در این مراسم گفت:  برای نسل جوان که در جستوجوی هویت واقعی خود هستند دفاع مقدس محل مناسبی برای پیدا کردن آن است.

وی با بیان اینکه  هدف اصلی کتب دفاع مقدس نشان دادن سیمای مردم در دوران دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: ویژگی بارز کتباهای دفاع مقدس داشتن هویت قابل افتخار ملت است که در این کتاب نشان داده شده است که باعث استقبال ازاین کتب شده است.

مومنی شریف ادامه داد: کتاب «آن بیست و سه نفر» نیز به هویت دفاع مقدس پرداخته که در کنار ان شرح حماسه نیز ارائه می کند.

رئیس حوزه هنری خاطر نشان کرد: این کتاب در معرفی سبک زندگی به جوانان موثر است. همانطور که جوانان امروز با افتخار به حماسه های خلق شده در دفاع مقدس نگاه می کنند،  امیدوارم هنرمندان نیز از این قافله عقب نیفتند و نگاه زیبای آن روزها را با قلم زیبای خود و با توجه به جنبههای اخلاقی و انسانی ان زمان به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار