حضور حداکثری، اقتدار ملی/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

رئیس جمهور آینده باید مدافع راهبردها و مواضع نظام باشد

«کریمی قدوسی» گفت: رئیس جمهور آینده باید مظهر غیرت دینی و مدافع راهبردها و مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و از روحیه استکبارستیزی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه برخوردار باشد.
کد خبر: ۴۶۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ - 14June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «جواد کریمی قدوسی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست بصیرتی که با حضور قشرهای مختلف مردم بردسکن در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه برخورداری از روحیه جهادی برای کارگزاران نظام یک ضرورت است، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی باید در هر انتخاباتی به کسانی که شیفته خدمت به مردم و به دنبال توسعه کشور هستند رای دهند و از میدان دادن به کسانی که قدرت و شهورت برای آنها ارزش است خودداری کنند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه هر کسی در مقابل نظام بایستد نابود می‌شود، گفت: متاسفانه امروز عده‌ایی از کسانی که رد صلاحیت شده‌اند مطرح می‌کنند که مشارکت مردم در انتخابات منوط به حضور آنها است و رد صلاحیت آنها باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود در حالی که نظام اسلامی وابسته به فرد نیست و چنین ادعایی سخن بیهوده است.

کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنانش به تعریف رجل سیاسی پرداخت و گفت: رجل سیاسی به کسی اطلاق می‌شود که در حوزه کاری خود مدیر و مدبر بوده و از هنر بکارگیری افراد و امکانات و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی را در جهت خدمت به مردم برخوردار باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سیاست‌های کلی انتخابات که توسط رهبر معظم انقلاب به دولت ابلاغ شده، تشخیص رجل سیاسی بر عهده شورای نگهبان است، شورای نگهبان نیز محققانه تعریف خود را از مفهوم رجل سیاسی را محققانه ارائه کرده و به لحاظ قانونی هیچ‌گونه ابهامی در تعریف رجل سیاسی، مکتبی، مدیر و مدبر وجود ندارد.

وی تاکید کرد: براساس تعریف شورای نگهبان، رجل سیاسی به فردی گفته می‌شود که مواضع سیاسی او در طول زمان در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی در داخل کشور و در سطح منطقه و بین‌الملل بسیار شفاف و انقلابی باشد. تصمیمات شورای نگهبان همواره مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده و این مجموعه پشتوانه نظام و انقلاب محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص ویژگی‌های رجل مذهبی بیان کرد: رجل مذهبی هم به شخصی اطلاق می‌شود که در جامعه به داشتن غیرت دینی و دفاع از احکام الهی و مبانی اسلامی مشهور باشد.

کریمی قدوسی عنوان کرد: کسانی که در فتنه ۸۸ به باورهای دینی و اعتقادی و همچنین احکام اسلامی اعتقادی نداشتند و با ادعای تقلب در انتخابات و به آشوب کشیدن جامعه، به کشور آسیب رساندند با حرکت خودجوش مردم ایران اسلامی در دفاع از ولایت و ارزش‌های اسلامی و انقلابی منکوب شدند، امروز هم در آستانه انتخابات عده‌ای مطرح می‌کنند ما رای نمی‌دهیم شما هم رای ندهید که این توطئه هم راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات ۲۸ خرداد یک رویداد مهم سیاسی و سرنوشت‌ساز است ولذا شرکت در این انتخابات و سایر انتخابات‌ها در زمره عبادت‌های سیاسی ثبت و ضبط خواهد شد و ما مکلفیم که در این واجب شرعی شرکت کنیم. رئیس جمهور آینده باید مظهر غیرت دینی و مدافع راهبردها و مواضع کشور در عرصه سیاسی بوده و از روحیه استکبارستیزی و مقابله با توطئه‌های دشمن برخوردار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی با حضور حداکثری خود در انتخابات ۲۸ خرداد، این روز را به یک روز تاریخ‌ساز تبدیل خواهند کرد و برگ زرین دیگری بر کتاب افتخارات ایران اسلامی خواهند افزود. هر کس در جمهوری اسلامی مسئولیتی را می‌پذیرد باید خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب کند. حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مصادیق واقعی خدمت به مردم هستند و هر چه داشتند برای نظام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.

کریمی قدوسی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی در دوران حیات خود به دور از کسب شهرت و موضع‌گیری‌های حزبی و جناحی و با تبعیت محض از ولایت برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از هیچ تلاش دریغ نکرد و خداوند به پاس اخلاص این سرباز ولایت، شهادت را به او مرحمت کرد و سردار دل‌ها لقب گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار