حضور حداکثری، اقتدار ملی/ پیشکسوت دفاع مقدس مطرح کرد؛

روایت مرخصی‌های ساعتی رزمندگان از خطوط مقدم برای شرکت در انتخابات

سردار «مولوی» گفت: اگرچه حضور در جبهه‌ها عذر موجه و مقبولی هم بود، اما بازهم رزمندگان در مناطقی که امکان ارسال صندوق‌های اخذ رأی وجود نداشت، به نوبت مرخصی می‌گرفتند تا به نزدیکترین شهر پشت جبهه برگردند، رأی بدهند و دوباره خود را به خط مقدم برسانند.
کد خبر: ۴۶۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ - 15June 2021

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی مولوی حقیقی» از فرماندهان پیشکسوت یگان‌های رزم خراسان در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، با بیان اینکه حل مشکلات کنونی کشور نیازمند یک مدیریت و تدبیر مسئولانه است، اظهار داشت: گرچه تنها راه حل مشکلات کنونی کشور منوط به برقراری یک دولت جوان و انقلابی است، اما از سوی دیگر، حقیقت آن است که هیچ مشکلی بدون حضور مردم و خواست همگانی نیز حل نخواهد شد و این آموزه انقلاب اسلامی به ما در سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: هر جمعی از افراد نیازمند یک مدیر است. در کانون خانواده هم که نگاه کنید، مرد مسئولیت مدیریت خانواده را برعهده دارد و از مقیاس خانواده تا یک جامعه بزرگ ملی، افراد حاضر در جمع وظیفه دارند تا توانمندترین و مؤمن‌ترین فرد خود را به عنوان مسئول در مقام ارشدیت بر دیگران قرار دهند تا متولی حل مشکلات و مدیریت امور باشد.

رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی

این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس ضمن برشمردن ویژگی‌های یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مدیر باید خلاق و توانمند باشد و مبتنی بر روحیه انقلابی و جهادی بتواند همه آحاد و اقشار مردم را حول گفتمان دینی جمع کند. رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی بیش از هر چیز، اجماع ساز و وحدت آفرین است و لذا توجه به اقبال و خواست فراگیر مردم ازجمله شاخصه‌های تعیین نامزد برگزیده است.

وی ادامه داد: هیچکس نباید خود را از حق تغییر شرایط محروم کند زیرا اسلام و جمهوری اسلامی این حق را بر تک‌تک افراد محترم شمرده است. جمهوریت نظام در گرو حضور و مشارکت مردم است و پس از خون‌های بسیاری که در مخالفت با نظام استبدادی و خودکامه پهلوی بر زمین ریخته شد و جان‌فشانی‌های بی‌شماری که در دوران دفاع مقدس برای پاسداری از این نهال نوپا صورت گرفت، اکنون حجت شرعی این است که از مشارکت در بزنگاه‌های سیاسی غفلت نشود.

مولوی گفت: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هم هیچ‌گاه از مشارکت در انتخابات غفلت نکردند. به روشنی به یاد دارم که در شهرهایی که حالت جنگی داشت و حتی در خطوط مقدم، رزمندگان با همان اسلحه‌ای که در دست داشتند، در صف می‌ایستادند و فارغ از اینکه این انتخابات مربوط به ریاست جمهوری است و یا مجلس، شایسته‌ترین نامزد را ضمن بررسی و تحقیق برمی‌گزیدند و به او رأی می‌دادند.

وی ابراز داشت: در مناطقی که امکان ارسال صندوق‌های اخذ رأی به هیچ عنوان وجود نداشت، رزمندگان بازهم متوسل به بهانه نمی‌شدند و اگرچه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل عذر موجه و مقبولی هم بود اما باز به نوبت مرخصی می‌گرفتند تا به کرمانشاه و اهواز و نزدیکترین شهر پشت جبهه برگردند، رأی بدهند و دوباره خود را به خط مقدم برسانند.

این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس در انتها تصریح کرد: جریان‌های استقلال‌طلبانه خلق ترکمن، خلق عرب و دیگر موارد از یکسو و درگیری‌های حزبی و سیاسی از سوی دیگر هیچ‌گاه نتوانست رزمندگان را درگیر اختلافات جناحی و سیاسی کند. شهدا تا زمانی که در میان ما بودند، با زبان و عمل خود از اساس با تحریم انتخابات مخالفت و مبارزه داشتند و امروز اگر خود را متعهد به خون شهیدان می‌دانیم، باید در انتخابات شرکت کنیم تا وصیت‌نامه امام را جامه عمل بپوشانیم و از حق خود استفاده نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها