حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

«حاکمیت اسلام» و «حاکمیت مردم» راهگشای مشکلات

«حاکمیت اسلام» و «حاکمیت مردم» تنها چیزی است که راه‌حل مشکلات و گره‌گشا خواهد بود و رعایت هر دو در کنار هم کشور را به پیش خواهد برد.
کد خبر: ۴۶۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 16June 2021

«حاکمیت اسلام» و «حاکمیت مردم» راهگشای مشکلاتگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- میثم خاکپور؛ قطار انتخابات در حال رسیدن به ایستگاه آخر و برگزاری این رویداد بزرگ ملی و میهنی است اما همچنان این احتمال وجود دارد که تحت تأثیر شرایط سخت اقتصادی برخی تمایلی به شرکت در انتخابات را نداشته و آن را امری بی‌ثمر بدانند در حالی‌که چنین نیست و هرگونه تغییر و تحولی در کشور از همین مسیر عبور می‌کند.

انتخابات در کشورمان به‌عنوان نماد مردم‌سالاری دینی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده که می‌تواند از طریق این فرآیند افراد باصلاحیت را بر سر کار آورده و شرایط را برای رفع مشکلات و نارضایتی‌ها فراهم کرد؛ چنان‌که علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته خود در اینباره عنوان کرد که قدرت کشور در جمهوریت و اسلامیت نظام است که این موضوع و پیوستگی آن تاکنون از طریق انتخابات به منصه ظهور رسیده است. انتخابات نقطه‌ای است که جمهوریت ما در آن لحظه متولد شده و آزادی و استقلال ما به آزمون گذاشته می‌شود. بدخواهان کشور از سرازیر شدن مردم به پای صندوق‌های رأی می‌ترسند و جمهوریت و اسلامیت نظام آن‌ها را ترسانده و بلای جان آنان است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود قهر از صندوق را هموار کردن مسیر برای فعالیت‌های بدخواهان کشور عنوان کرد و گفت: آنچه مسلم است مردم باید بدانند که با رأی ندادن و قهر از صندوق رأی نه تنها چیزی عایدشان نخواهد شد؛ بلکه فرصت حق تعیین سرنوشت خود و سپردن زمام امور کشور به دست افراد با صلاحیت و توانا را از دست خواهند داد. با وجود همه مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی و نارضایتی‌های اجتماعی و... بازهم نباید از نهاد انتخابات ناامید شد و هنوز هم امید به تغییر را در صندوق رأی جستجو کرد.

آنچه باید در این شرایط به آن توجه کرد این است که بنا بر گفته امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» یعنی «حاکمیت اسلام» و «حاکمیت مردم» و این تنها چیزی است که راه‌حل مشکلات کشور و گره‌گشا خواهد بود و هر زمان که مردم به‌کار گرفته شدند و معیار‌های اسلام رعایت شد، پیش رفتیم و هرجا که یکی از این دو رعایت نشد، پیش نرفتیم.

شایان ذکر است یکی از صحنه‌هایی که معیار‌های اسلام در آن به خوبی دیده شد دفاع مقدس و لبیک مردم به ندای حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی بود؛ پس از آن نیز مردم در صحنه‌های مختلف توانستند علی رغم توطئه‌های دشمنان معیار‌های اسلامی را رعایت کنند و با حضور قدرتمند در میدان نقشه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری نقش برآب کنند و امروز نیز وقت آن رسیده تا در این شرایط حساس با لبیک به ندای امام زمانمان، تلاش‌های دشمن برای خدشه بر مشروعیت نظام را بار دیگر با حضور در پای صندوق‌ها ناکام بگذاریم.

انتهای پیام/۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار