فراکسیون صادقون عراق:

نخست وزیر موضع خود را درباره اخراج نیرو‌های خارجی اعلام کند

فراکسیون «صادوق» در پارلمان عراق خواستار شفافیت موضع نخست وزیر این کشور در قبال قانون اخراج نیرو‌های خارجی شد.
کد خبر: ۴۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ - 15June 2021

نخست وزیرموضع خود را درباره اخراج نیرو‌های خارجی اعلام کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور باید موضع خود را در قبال قانون اخراج نیرو‌های خارجی از جمله نیرو‌های آمریکایی به طور شفاف بیان کند.

این فراکسیون پارلمانی در عراق نسبت به نبود موضع شفاف دولتی در مورد قانون اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور که سال گذشته و پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در پارلمان عراق تصویب شد، اظهار تعجب کرد.

«احمدالکنانی» عضو فراکسیون «صادقون» در مصاحبه با وبگاه خبری «المعلومه» گفت: باتوجه به نبود موضع شفاف دولتی در مورد قانون اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق، شایسته است که دستکم دولت یادداشت اعتراضی را صادر یا موضعی را در رد تأخیر بوجود آمده در روند خروج این نیرو‌ها اتخاذ کند.

سال گذشته و پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که پرچمدار مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه بودند، نمایندگان پارلمان عراق به اتفاق آرا قانون اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور را تصویب و اعلام کردند که از این پس حضور این نیرو‌ها در عراق غیر قانونی است.

با این وجود و پس از گذشت ماه‌ها از تصویب این قانون، دولت عراق هنوز موضع شفافی را در قبال اجرای دقیق این قانون اعلام نکرده و با ورود آن به مذاکراتی تحت عنوان «گفتگو‌های راهبردی» با آمریکا، تاکنون اجرای این قانون معطل مانده است.

«احمدالکنانی» در ارتباط با حملات اخیر ترکیه به مناطق شمالی عراق نیز افزود: همچنین مشاهده نمی‌شود تشکل‌های پارلمانی که برای حاکمیت عراق اشک تمساح می‌ریختند، امروز در قبال تجاوزات ترکیه به شمال کشور موضعی را اتخاذ کنند؛ این موضوع، بخش مهمی از حاکمیت عراق است.

نیروی هوایی ترکیه، به بهانه هدف قرار دادن اماکن حضور عناصر حزب کارگران کردستان موسوم به «پ. ک. ک»، در زمان‌های مختلف مناطق شمالی عراق را بمباران و به گفته مسئولان عراقی، حاکمیت این کشور را نقض می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار