حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

مشارکت حداکثری و لزوم پای‌کار آمدن گروه‌های مرجع

منبری‌های بزرگوار و علما و فضلای محترم باید با توجه به حساسیت مقطع کنونی بی‌محابا و بدون ملاحظه وارد میدان شوند و به مسئولیت خطیر خود در آگاهی بخشی به مردم برای حضور حداکثری و انتخاب نامزد مطلوب عمل کنند.
کد خبر: ۴۶۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ - 16June 2021

مشارکت حداکثری و لزوم پای‌کار آمدن گروه¬های مرجعگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ حسن علایی فعال؛ اگر حفظ نظام از اوجب واجبات است و اقتدار و قدرتمندی نظام ضامن حفظ نظام است و اگر مؤلفه اصلی اقتدار و قدرت نظام وابسته به حضور مردم است و انتخابات یکی از مظاهر و نمود‌های بارز حضور مردم است و اگر مشارکت حداکثری تضمین‌کننده اقتدار نظام و بالمآل حفظ نظام است، پرسش اساسی در این مقطع حساس که نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی را به وجود آورده این است که گروه‌های مرجع جامعه کجا هستند؟!

وقتی از طریق صدا و سیما اطلاع یافتیم که چهارشنبه‌شب، یعنی دو روز مانده به انتخابات، رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چندمین بار گفت‌وگوی زنده و مستقیم با مردم خواهند داشت، این پرسشِ همراه با دغدغه پیش آمد که واقعاً گروه‌های مرجع کشور کجا هستند و چرا رهبر عزیز انقلاب باید یک‌تنه بار سنگین به میدان آوردن مردم را به دوش بکشند؟!

به نظر می‌رسد مراجع عظام تقلید و بزرگان دین که نفوذ کلام و معنوی بر آحاد مردم به‌ویژه مقلدین خود دارند، در این برهه حساس مسئولیت خطیری در روشنگری مردم برای انجام تکلیف شرعی که همانا شرکت در انتخابات است، بر عهده دارند. این‌که صدا و سیما فقط به پخش جمله‌ای از این بزرگواران در شب انتخابات جهت دعوت از عموم مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی بسنده کند، کفایت نمی‌کند؛ درحالی‌که دشمنان به تعبیر قرآن کریم «مکر اللیل و النهار» شبانه‌روز در حال مکر و حیله علیه مؤمنین و نظام اسلامی هستند، به نظر می‌رسد مردم بیش‌ از پیش باید از رهنمود‌های مراجع عظام تقلید که همیشه پیشرو حرکت‌های انقلابی بوده‌اند، بهره‌مند شوند.

همچنین از علما و فضلای محترمی که نفوذ کلام و جایگاه ویژه‌ای در جامعه و نزد مردم دارند انتظار است که نقش پررنگ‌تری در این مقطع ایفا کنند؛ چراکه بسیاری از مردم، باوجود همه مشکلاتی که هست، باز هم نگاهشان به دهان صاحبان اندیشه و سخن است. منبری‌های بزرگوار و علما و فضلای محترم باید با توجه به حساسیت مقطع کنونی بی‌محابا و بدون ملاحظه وارد میدان شوند و به مسئولیت خطیر خود در آگاهی بخشی به مردم برای حضور حداکثری و انتخاب نامزد مطلوب عمل کنند.

اساتید محترم دانشگاه، فرهیختگان و اندیشمندان، شعرا و مداحان عزیز باید حضور جدی‌تری در عرصه داشته باشند. به‌راستی چهره‌های مشهور هنری، ورزشی، فرهنگی و به تعبیر امروزی سلبریتی‌ها در این مقطع حساس کجا هستند؟ آیا غیر از این است که انتخابات مظهر مردم‌سالاری است، پس این چهره‌های تأثیرگذار کجا هستند که «حق» و «تکلیف» مردم را تبلیغ کنند؟ سلبریتی‌هایی که چهره جذابشان را بار‌ها برای تبلیغ کفش و سُس و... در سیمای ملی و بیلبورد‌های خیابانی می‌بینیم و بعضاً مردم عزیز و جوانان، بغض آنان را برای بیان درد مردم در فضا‌های مجازی دیده‌اند، امروز کجا هستند تا حق مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی یادآوری کنند؟!

چهره‌های مشهوری که به یُمن این نظام و کشور به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند، خوب است که یک‌قدم هم از سر شکرگزاری و نمک‌شناسی برای مردم عزیز بردارند و هجوم بی‌امان تبلیغی بدخواهان نظام و کشور و مردم را خنثی کنند. امروز روز حضور است و صد البته گروه‌های مرجع کشور که جایگاهی نزد مردم دارند با هر سلیقه و منشی باید برای اصل انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کنند و به وظیفه خود، تأکید می‌شود به وظیفه خود، بی‌هیچ منتی عمل کنند.

در کنار همه این موارد، آحاد مردم ضمن این‌که خود در انتخابات شرکت می‌کنند، باید بر اساس «تواصی بالحق» که فرموده قرآن کریم است، سایر افراد اعم از خویشان و بستگان و همکاران و دوستان خود را برای حضور گرم در پای صندوق‌های رأی دعوت کنند و بدانند که امروز برای تحقق مشارکت سیاسی، اجتماعی حداکثری یک رأی هم یک رأی است و در جایگاه خود مهم تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها