حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان شد؛

رونمایی از طرح «جمهوری اسلامی حرم است» به یاد شهید سلیمانی+ تصاویر

«روح‌الله پروین» از طرح جدید خود به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اهمیت حضور در انتخابات با عنوان «جمهوری اسلامی حرم است» رونمایی کرد.
کد خبر: ۴۶۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 16June 2021

«روح‌الله پروین» از هنرمندان ممتاز کشور در عرصه خوشنویسی و نگارگری، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حق بزرگی بر گردن تک‌تک ما دارد؛ زیرا با حضور میدانی در عرصه مقاومت و ایجاد این جبهه، پیروزی‌های بزرگی را برای جهان اسلام در برابر فتنه هجوم تکفیری‌ها رقم زد.

وی افزود: یکی از ماندگارترین و زیباترین عبارات مورد سفارش آن سردار شهید، عبارت «جمهوری اسلامی حرم است» بود که دستمایه خلق تابلوی هنری شد.

پروین ادامه داد: در این تابلو دست بریده سردار شهید قاسم سلیمانی در حال رأی دادن به تصویر کشیده شده و در واقع دفاع از حرم جمهوری اسلامی با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، آن هم از نگاه سرداری که پیرو راستین ولایت و مورد علاقه تمامی آزادگان جهان بود، مورد تأکید قرار گرفته است.

رونمایی از طرح «جمهوری اسلامی حرم است» به یاد سردار شهید سلیمانی+ تصویر

«روح‌الله پروین» متولد سال ۱۳۵۸ در شهر خمین است. گواهی فعالیت هنری (خوشنویسی و نگارگری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشان درجه ۲ هنری از وزارت ارشاد، مدرک ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران از ۱۳۷۹، ۳۰ سال سابقه هنر حرفه‌ای در خوشنویسی و نگارگری و ۲۰ سال مرمت نسخ خطی و آثار لاکی و نیز کارشناس مرمت آثار لاکی و نسخ خطی از سال ۱۳۷۸ تاکنون بخش از پرونده هنری وی محسوب می‌شود.

مقام دوم نگارگری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم، نفر اول جشنواره بصیرت، دوم و سوم هشتمین و دهمین دوسالانه نگارگری در گل ومرغ، برگزیده ویژه چهارمین تجسمی فجر در نگارگری، مقام اول مسابقات کشوری در سال ۷۶، برگزاری پنج نمایشگاه اختصاصی، مقام سوم خوشنویسی شکسته جشنواره تجسمی تهران و نفر اول مسابقات خوشنویسی کشوری در سال ۱۳۷۶، بخش دیگری از سوابق و افتخارات «روح‌الله پروین» است.

رونمایی از طرح «جمهوری اسلامی حرم است» به یاد سردار شهید سلیمانی+ تصویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار