مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین:

برجام، میدان و دیپلماسی ناشی از تضاد جوشش انقلابی و نظم سیاسی است

سرهنگ «کاظمی» گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی تضاد وجود ندارد و قصه برجام و میدان و دیپلماسی ناشی از اعتقاد برخی مبنی بر وجود تضاد بین این دو است.
کد خبر: ۴۶۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ - 16June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «عباس کاظمی» مسئول سازمان بسیج دانشجویی و دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب استان قزوین اظهار داشت: یکی از مظلومیت‌های این نظام که ابداع امام (ره) بود، با تجربه‌ای که از مدل ها و نمونه های قبل از او ما در دنیا سراغ داریم، این است که شاهد وارد شدن هجمه و حمله و سیاه نمایی این تجربه موفق هستیم.

وی افزود: در کنار مدل جمهوری اسلامی تنها مدلی که در بین جامعه نخبگانی مطرح می شود مدل لیبرال دموکراسی غربی در حوزه سیاست و اقتصاد و فرهنگ است. از اندیشه سوسیالیست چیزی باقی نمانده و دیگر مدل های جامعه بشری نیز حرفی برای گفتن ندارند. لذا دو اندیشه جمهوری اسلامی با سابقه ۴۲ ساله و لیبرال دموکراسی غربی با سابقه ۷۲ ساله باقی می ماند.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی استان قزوین با اشاره به تفاوت محصول این دو نوع حکمرانی یادآور شد: در نوع لیبرال دموکراسی غربی، امروز به اذعان خود غرب هر جنگ و جنایتی در عالم متوجه این تفکر بوده و همچنین موافقین این نوع حکمرانی اذعان می کنند که تجربه بشر، نه بر اساس آموزه های قرآنی و یا فکر امامین انقلاب، بر علیه این مدل از حکمرانی در هر گوشه از دنیا بوده و جنایت و فتنه این سبک از تفکر، تمام عالم را فراگرفته و به هیچ یک از مولفه های یک جامعه بشری معتقد نبوده و این درحالی است که مدعی آزادی و حقوق بشر هستند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین در ادامه اضافه کرد: در نقطه مقابل، یک تجربه بنام جمهوری اسلامی قرار گرفته که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم از ظرفیت و قابلیت نظام اسلامی بعنوان یک الگو نام می برد و می فرمایند؛ «هیچ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﭘﯿﺸﯿﻨﯽ و راه ﻃﯽ ﺷﺪه ای در ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﺎ وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺖ. بدیهی است که قیام‌های مارکسیستی و امثال آن نمی‌توانست برای انقلابی که از متن ایمان و معرفت اسلامی پدید آمده است، الگو محسوب شود. انقلابیون اسلامی بدون سرمشق و تجربه آغاز کردند و ترکیب جمهوریّت و اسلامیّت و ابزارهای تشکیل و پیشرفت آن، جز با هدایت الهی و قلب نورانی و اندیشه‌ بزرگ امام خمینی، به دست نیامد و این نخستین درخشش انقلاب بود».

کاظمی ادامه داد: این درخشش انقلاب، از سوی مقام معظم رهبری، در واقع نقطه آغاز حرکت بزرگ انقلاب اسلامی معرفی می شود و هر آنچه که می بینیم ناشی از همین تفکر جمهوریت و اسلامیت است که مردم سالاری را در فضای اسلامیت و دین قرار می دهد و این گمشده امروز بشر است و اعتراف خود غربی هاست که تا دیروز با غارت و تصرف و موشک اراده ملت ها و سرزمین ها را تصرف می کردند و امروز شعار آزادی و حقوق بشر، بهانه دست نظام سلطه شده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین خاطر‌نشان کرد: از منظر اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد وجود ندارد اما از نگاه مسوولان دولت فعلی، تضاد وجود دارد و قصه برجام و میدان و دیپلماسی ناشی از همین اعتقاد است. استفاده از تجربه لیبرال دموکراسی غربی و شرایط و وضعیت موجود ایران که در ده سال گذشته تجربه کردیم، موجب دوگانگی می شود و لذا باید این دو جریان فکری برای جوانان تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار