حضور حداکثری، اقتدار ملی/ سخنگوی ناجا:

نیروی انتظامی آمادگی کامل برای امنیت انتخابات را دارد/ مردم تخلفات انتخاباتی را با ما در میان بگذارند

سردار حاجیان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی کامل برای برقراری امنیت انتخابات را دارد از مردم خواست هرگونه مسائلی که مخل امنیت است را با تماس ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.
کد خبر: ۴۶۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ - 16June 2021

نیروی انتظامی آمادگی کامل برای امنیت انتخابات را دارد/ مردم تخلفات انتخاباتی را با ما در میان بگذارندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار مهدی حاجیان، معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در گفت‌وگویی تلویزیونی پیرامون امنیت انتخابات در شعب اخذ رای، از سوی نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان نیرویی که وظیفه حفظ امنیت داخلی را برعهده دارد، در همه حوزه ها و رویدادها باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه امنیت مردم را از مرز تا مرکز به عهده دارند، گفت: به تناسب این ماموریت، در بحث انتخابات از دی سال گذشته با هدف پیش بینی و پیشگیری از اتفاقات امنیتی، قرارگاهی تشکیل شده و امروز نیروی انتظامی آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات برعهده دارد.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: ما برای این رویداد بزرگ، بیش از ۳۰۰ هزار نیروی آماده به کار داریم و حدود ۶۸ هزار و ۹۶۹ شعب اخذ رای داریم که بیش از ۱۵ هزار از این شعب سیار هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در همه شعب حضور دارد، ادامه داد: براساس قانون، وظیفه برقراری امنیت در حوزه انتخابیه، حفاظت از صندوق آرا و تامین امنیت برعهده نیروی انتظامی است و براساس قانون، نیروی انتظامی می‌تواند در این راستا، از کمک سایر نیروهای مسلح برای امنیت انتخاباتی استفاده کند که تاکنون تعامل خوبی با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج صورت گرفته و در حال حاضر، ۳۰۰ هزار نیروی احتیاط هم برای این رویداد در نظر گرفته شده است.

سردار حاجیان در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی برای حفظ امنیت انتخابات با نهادهای دیگری هم مشارکت خواهد داشت یا خیر؟ گفت: ما با تمام نهادهایی که در روز انتخابات ماموریت دارند، همکاری خواهیم داشت که از جمله آن می‌توان به شورای نگهبان، وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

سخنگوی ناجا در پایان در پاسخ به این سوال که اگر فردی در شعب انتخاباتی، شاهد تخلفی باشد، چگونه باید با پلیس انتظامی در ارتباط باشد؟ افزود: سامانه ارتباط مردمی با ناجا، سامانه ۱۱۰ است و هرگونه مسائلی که مخل امنیت است را با تماس ۱۱۰ با ما در میان بگذارند و ما هم براساس وظایفی که داریم به آن موضوع ورود خواهیم کرد. من این اطمینان را می‌دهم که پلیس در حال حاضر در وضعیت عالی و خوبی به سر می‌برد و به تمام مسائل اشراف خواهد داشت تا انتخاباتی همراه با امنیت و آرامش برگزار شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار