حضور حداکثری، اقتدار ملی/ قسمت اول

شهدا با چه دیدگاهی در انتخابات شرکت می‌کردند؟

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دیدگاه‌های شهدا درباره انتخابات را مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۴۶۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۲ - 17June 2021

درست انتخاب کنید تا مدیون خون شهدا نشویدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز هر کشوری زمان انتخابات و تصمیم‌گیری مردم درباره سرنوشت کشور است.

شهدایی که روزی جان خود را برای دفاع از کشور در دست گرفتند و وارد میدان نبرد شدند، نسبت به دیگر میدان‌های حساس کشور بی‌تفاوت نبودند. همین عدم بی‌تفاوتی آنان نسبت به مسائل مختلف بود که پای آن‌ها را به میدان جنگ باز کرد.

در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم و فرصتی است تا نگاهی داشته باشیم به نظر و عملکرد شهدا در قبال انتخابات و اهتمام ویژه آنان برای شرکت در این فریضه مهم و عمل به تکلیف. در ادامه دیدگاه و صیت برخی از شهدا آمده است.

شهید منصور جلالی

هرجا حرف از تکلیف وسط بود منصور هم بود. نمونه‌اش انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری، کسی پیدا نمی‌شد صندوق رای را ببرد تا روستا. یک روستای دورافتاده، پشت یک کوه پر از برف. آمد و گفت «صندوق رو بدید من می‌برم، رای اون‌ها هم قدر خودش ارزش داره.» پشت سرش برادرم هم راه افتاد. دوتایی صندوق را برداشتند و رفتند. خدا می‌داند چطور از آن مسیر صعب العبور خودشان را رسانده بودند به روستا. وقت برگشت هم توی برف و بوران گیر افتاده بودند، اما هر طور بود صندوق را سالم آوردند شاهرود.

شهید مدافع حرم سید مهدی موسوی

پدر شهید موسوی روایت کرده است: ببین برادر من اصلا کاری ندارم به کی رای میدی، ولی حضور باید حداکثری باشه. این حرف را بعد کلی جر و بحث به همه آن‌هایی می‌گفت که نظرشان مخالف نظرش بود. کافی بود بفهمد کسی نمی‌خواهد رای دهد. می‌رفت سراغش. یک وقت می‌دیدی طرف را برده پای صندوق. رای که داده بود هیچ، اسم کاندیدایی را هم نوشته بود که مهدی گفته بود.

شهید هادی باغبانی

پدر شهید باغبانی تعریف کرده بود: نه فقط حال، که گذشته نماینده‌ها هم خیلی برایش مهم بود. دنبال کسی می‌گشت که در مسیر اسلام واقعی باشد. دوست، فامیل، همسایه، هرکس را می‌دید سفارش می‌کرد «توی انتخابات شرکت کنید. چون همه نگاه‌ها به ماست. درست حرکت کنیم تا انگشت نما نشیم. ملت ما زیر ذره‌بین جهان هست. مواظب باشیم درست برخورد کنیم.»

شهید حاج اسماعیل حیدری

همسر شهید حیدری درباره حساسیت همسرش نسبت به مسئله انتخابات روایت کرده است: ایام انتخابات بود و بحث کاندیدا‌ها داغ. همان روز‌ها اسماعیل تازه از سوریه برگشته بود. می‌نشست کنار بچه‌ها و با هم تجزیه و تحلیل می‌کردند. بهشان می‌گفت: «با تحقیق و مطالعه جلو برید. باید گزینه‌ای رو که انتخاب کنید از روی بصیرت باشه تا شرمنده خون شهدا نشید.»

شهید یوسف براهنی فرد

دوست شهید براهنی فرد تعریف می‌کرد: یوسف صبح تا شب می‌دوید این طرف و آن طرف. هدفش هم یک چیز بود، حضور بیشتر مردم پای صندوق‌های رای. نصفه‌های شب می‌آمد سراغمان «پاشید بریم پلاکاردهارو نصب کنیم.» راستش با آن همه ضد انقلابی که توی خیابان‌های سنندج ریخته بود، می‌ترسیدیم، اما خجالت می‌کشیدیم بگوییم نه. می‌گفت «بذار مردم صبح که از خونه بیرون میان، با نظام و امام بیشتر آشنا بشن.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها