جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور:

ضرورت تعریف یک کارویژه فرهنگی برای یادمان‌های دفاع مقدس و شهدا/ اقدامات استان مرکزی در حوزه کنگره شهدای استان بسیار امیدبخش است

امیر «سهرابی» گفت: نیاز است برای یادمان های دفاع مقدس و شهدا یک کارویژه فرهنگی تعریف شود و به طور ویژه عملکردها بررسی شود و به هیچ عنوان نباید اجازه داد یادمان‌های شهدا در غربت و مظلومیت باشند.
کد خبر: ۴۶۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ - 16June 2021

ضرورت تعریف یک کارویژه فرهنگی برای یادمان های دفاع مقدس و شهدا/ اقدامات استان مرکزی در حوزه کنگره شهدای استان بسیار امیدبخش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور امروز (چهارشنبه) در آیین بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی و نشست با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و کارمندان این اداره اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف تاسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انجام اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس همچون ساخت موزه، چاپ کتاب، تهیه فیلم، تاریخ شفاهی و سایر اقدامات دیگر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.

وی افزود: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس با ابتکار عمل و هنرمندی، از اولویت کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که باید به شکل همه جانبه و برای اقشار و سنین مختلف جامعه دیده شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: خروجی تولیدات و اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس باید تاثیرگذاری بر روی نسل جدید جامعه باشد چراکه جنگ هشت ساله ما بر مبنای دفاع مقدسی شکل گرفته و مقدس بودن دفاع مردم و رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه باید به خوبی تبیین شود همچنین باید از این گنجینه عظیم به خوبی بهره برداری کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه گذشت زمان موجب شده منابع غنی دفاع مقدس که رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا هستند روز به روز در حال کم شدن باشند و لذا از این فرصت و گنج‌های ارزشمند که یادگار شهدا هستند باید به خوبی استفاده کرد.

سهرابی گفت: جامعه هدف اقدامات در حوزه دفاع مقدس به ترتیب کودکان، نوجوانان و جوانان هستند که باید بر روی این سه سنین برنامه‌های هدفمند و ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان، معلمان و اساتید از اقشار مهم جامعه هدف اقدامات در حوزه دفاع مقدس هستند و لذا باید سراغ این جوامع رفت و آن‌ها را به موزه دفاع مقدس دعوت کرد و برای آن‌ها برنامه‌های هدفمند در نظر گرفت.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تأکید کرد: بازدید‌های مستمر اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید یکی ازاولویت‌های مهم باشد و در کنار بازدید‌ها پیوست‌های فرهنگی در نظرگرفته شود.

وی اضافه کرد: بانوان، معلمان و اساتید به جهت تاثیرگذاری بیان آن‌ها میتوانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند و می‌توان با یک برنامه صحیح و هدفمند آن‌ها را به عنوان مبلغین فرهنگ دفاع مقدس در نظر گرفت.

سهرابی با بیان اینکه ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس مربوط به کلیه سازمان‌ها و ادارات می‌شود و لذا همه باید به درستی نقش آفرینی کنند، گفت:به کارگیری همه فعالین و علاقمندان در ماموریت‌های اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک ضرورت است و لذا باید به نحوی برنامه ریزی شود که همه اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سهیم باشند.

وی افزود: نیاز است برای یادمان‌های دفاع مقدس و شهدا یک کارویژه فرهنگی تعریف شود و به طور ویژه عملکرد‌ها بررسی شود و به هیچ عنوان نباید اجازه داد یادمان‌های شهدا در غربت و مظلومیت باشند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه یادمان شهدا پیام و فرهنگ شهدا و دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل می‌کند، گفت: لذا باید با یک برنامه صحیح یادمان‌ها تبدیل به پاتوق جوانان و نوجوانان شوند.

وی افزود: تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان یک ضرورت مهم است که خوشبختانه استان مرکزی در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام داده که باید مستمر باشند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بیان کرد: اگر پیام و فرهنگ دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان و نوجوان جامعه، منتقل شود علاوه بر ایجاد بازدارندگی، امنیت و آرامش کشور را تقویت خواهد کرد و لذا کلیه اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس ابتدا باید میزان اثرگذاری آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی و وحدت همه جانبه اتفاقات خوبی در حوزه دفاع مقدس انجام شده که باید مستمر باشد، گفت: شهرستان‌ها ظرفیت‌های بی شماری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند که نباید مورد غفلت واقع شوند و همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت باید پای کار بیاید.

سهرابی خاطرنشان کرد: اقدامات ویژه‌ای که استان مرکزی در حوزه کنگره شهدای استان انجام شده بسیار امیدبخش بود و اینگونه اقدامات به عنوان یک الگوی برتر میتواند مورد استفاده برای سایر استان‌های دیگر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها