مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

جمع‌آوری یک میلیون سند رسمی از نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی

سرهنگ کریمی گفت: بیش از یک میلیون سند رسمی در حوزه دفاع مقدس از نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی است، به برکت کنگره شهدای استان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۴۶۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 16June 2021

جمع آوری ۱ میلیون سند رسمی از نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (چهارشنبه) در آیین بازدید امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در آیین از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: مهمترین مأموریت مجموعه های فرهنگی جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس و انتقال فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس به نسل جوان است که خوشبختانه استان مرکزی در طی شش سال گذشته اقدامات بسیار چشمگیری در این راستا انجام داده است.

وی افزود: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی که موجب تشکیل زیر ساخت های مهمی در حوزه فعالیت در دفاع مقدس شد مسیر را برای هرگونه اقدام پژوهشی و فرهنگی در استان به خوبی باز کرد که تجربه موفق کنگره شهدای استان مرکزی موجب موفقیت در بسیاری از مأموریت های دیگر از جمله ستاد چهل سالگی دفاع مقدس شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امروز اولویت های زیادی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان با قوت دنبال می شود که تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس، ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت، تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس و امورات فرهنگی در راستای ترویج این فرهنگ از جمله آنها است.

وی بیان کرد: در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس بیش از ۶۵۷ مدخل و ۱۲۴ مقاله تهیه شده که نقش شهرستانی و اقشاری استان مرکزی هم اکنون با جدیت در حال بررسی و تدوین است و امیدواریم در راستای تهیه یک دایره المعارف محکم، قوی و مستند که مورد تأکید مقام معظم رهبری است بتوانیم موفق عمل کنیم.

کریمی ادامه داد: تهیه ۲۳ جلدی فرهنگ نامه شهدای استان مرکزی امروز زیرساخت فعالیت در حوزه شهدا را به خوبی فراهم کرده و در سالجاری برنامه ریزی ها برای تهیه و چاپ ۶۰ عنوان کتاب با محتوای دفاع مقدس انجام شده که ادارات و سازمان های استان در این راستا مشارکت می کنند.

وی اضافه کرد: در راستای بازدید اقشار مختلف مردم از مرکزی فرهنگی دفاع مقدس چند برنامه مهم در دستور کار قرار گرفته که اقشار مختلف مردم بتوانند از این مرکز بازدید داشته باشند که یکی از محورها برگزاری برنامه های فرهنگی است که در سالجاری بیش از ۲۰ هزار نفر در قالب برنامه ها از این مرکز بازدید کردند و ببش از شش هزار نفر از دانشجویان در قالب طرح شهید مجید ایزد پناه از موزه بازدید داشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه در سالجاری استان مرکزی میزبان سه جشنواره کشوری است،گفت: کلیه برنامه ریزی ها برای برگزاری پرشور این سه جشنواره انجام شده است و خوشبختانه استان مرکزی در حوزه جشنواره ها رتبه بسیار خوبی در سال های گذشته کسب کرده که باید ادامه دار باشد.

وی افزود: بیش از یک میلیون سند رسمی در حوزه دفاع مقدس از نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی است، به برکت کنگره شهدای استان جمع آوری شده که علاوه بر اینکه رزمندگان و خانواده معظم شهدا میتوانند از این اسناد استفاده کنند کلیه پژوهشگران و فعالین دفاع مقدس می توانند از این اسناد بهره برداری کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی اردوهای هفت اقلیم برای دانشجویان راه اندازی شد که ۲ واحد درسی برای دانشجویان در نظر گرفته شد و بعد از مدتی وقفه به دلیل کرونا دوباره از سرگیری شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار