حضور حداکثری، اقتدار ملی/ خواننده سرود «یار دبستانی من» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«یار دبستانی من» برای شهداست/ به آینده ایران امیدوارم

جم با تاکید براینکه سرود «یار دبستانی من» برای شهدا بوده است، ضمن دعوت از مردم برای حضور در انتخابات گفت: انتخابات برای استقلال ایران است و ما به آینده کشور امیدواریم.
کد خبر: ۴۶۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 18June 2021

«یار دبستانی من» برای شهدا است/ به آینده ایران امیدوارم«جمشید جم» خواننده مطرح کشورمان و خالق سرود ماندگار «یار دبستانی من» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار داشت: انتخابات مهم است، چراکه به استقلال کشورمان و پیشرفت و آینده آن مربوط است.

این خواننده مطرح کشورمان ضمن دعوت از عموم مردم و به‌خصوص جوانان برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: جوانان باید تاریخ را مطالعه کنند؛ این مطالعه از طرق مختلف صورت می‌گیرد و جوانان به‌وسیله رمان و هرنوع کتابی که دوست دارند از تاریخ مطالع شوند تا دوست و دشمن خود و پیشرفت کشور را به‌درستی بشناسند.

وی به فرهنگ و هنر افتخارآمیز کشورمان ایران اشاره کرد و گفت: ایران با تمدن کهن خود در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری در جهان جایگاه ممتاز و ویژه‌ای داشته و دارد لذا انتظار می‌رود کاندیداهای ریاست‌جمهوری و رئیس جمهور آینده به این ابعاد توجه ویژه داشته باشد.

خالق سرود ماندگار «یار دبستانی من» درخصوص استفاده ابزاری از این سرود ماندگار عنوان کرد: من مکررا گفته‌ام، سرود یاد دبستانی من برای شهدا سروده شده است. شهدایی که آثار خون‌هایشان ۴۱ سال پیش در اطراف دانشگاه تهران مشاهده می‌شد و همچنان این سرود به آن‌ها و مردم کشورم تعلق دارد.

جم نسبت به کم‌توجهی به مسئله فرهنگ و هنر در مناظرات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتقاد کرد و افزود: ما در مناظرات شاهد کم توجهی به موضوعات فرهنگی و هنری بودیم درحالی که این موضوعات دارای اهمیت و اولویت هستند لذا انتظار واریم رئیس جمهور آینده به مسائل و دغدغه‌های جوانان توجه ویژه داشته باشد.

وی در پایان مجدد از مردم ایران برای حضور باشکوه در صحنه انتخابات دعوت به‌عمل آورد و ادامه داد: ما به آینده ایران سربلند امیدواریم و برای سربلندی کشور با همراهی شما مردم در صحنه خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها