دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد/ امام خامنه‌ای: روز انتخابات، روز ملت ایران است

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی پای صندوق رای از ساعت هفت صبح امروز (جمعه) رسما آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ - 18June 2021

آغاز سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها/ رهبر معظم انقلاب آراء خود را به صندوق انداختندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری صبح امروز (جمعه) با دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور از ساعت هفت صبح آغاز شد.

در انتخابات ریاست جمهوری، پس از انصراف علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محسن مهر‌علیزاده، رقابت بین سید ابراهیم رئیسی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی و عبدالناصر همتی انجام می‌شود.

در انتخابات پیش رو، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند و بدین‌منظور ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

این انتخابات به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونایی تا ساعت ۲۴ ادامه داشته و وزیر کشور این اختیار را دارد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این زمان را تا ساعت ۲ بامداد نیز تمدید کند‌‌.

رهبر معظم انقلاب اسلامی آراء خود را به صندوق انداختند

حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز جمعه ساعت هفت صبح، آراء خود را به صندوق‌های «سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری»، «ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» انداختند.

ایشان در بدو آغاز زمان انتخابات در سراسر کشور، با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ امام خمینی (ره) در انتخابات شرکت کردند.

حضور وزیر اطلاعات و دادستان کل کشور در ستاد انتخابات کشور

محمود علوی وزیر اطلاعات و محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشورحضور یافتند.

شرکت محمدرضا عارف در انتخابات

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحطلبان با حضور در حسینیه جماران آراء خود را به صندوق انداخت.

ناطق نوری در انتخابات شرکت کرد

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری برای شرکت در انتخابات در ساعت اولیه رای‌گیری در حسینیه ارشاد حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد.

آغاز به کار رسمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

ناظران شورای نگهبان (بین سه تا پنج نفر) در شعب اخذ رأی مستقر هستند.

وزیر ورزش پای صندوق آمد

مسعود سلطانی فرد وزیر ورزش و امور جوانان با حضور در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان در انتخابات حضور یافت

سیامک ره‌پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان، صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری انداخت.

رئیس قوه قضاییه در انتخابات شرکت کرد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه لحظاتی پیش با حضور در حوزه انتخابیه مسجدجامع ارشاد شهر ری رای خود را به صندوق انداخت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پای صندوق رای رفت

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در یکی از شعب اخذ رای، در انتخابات شرکت کرد.

فرمانده کل ارتش رأی خود را به صندوق انداخت

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در دقایق ابتدایی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر رأی خود را به صندوق انداخت.

قالیباف در مسجد ابوذر رأی خود را به صندوق انداخت

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد ابوذر تهران رأی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی خود را به صندوق انداخت

آیت الله آملی لاریجانی صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

سخنگوی شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد.

آیت‌الله جنتی در انتخابات شرکت کرد

دبیر شورای نگهبان صبح امروز با حضور در محل هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری، رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در هیات مرکزی نظارت انداخت.

«علیرضا زاکانی» در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت

علیرضا زاکانی صبح امروز (جمعه) با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

کدخدایی رأی خود را به صندوق انداخت

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

روحانی در ستاد انتخابات رأی خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (جمعه ۲۸ خرداد) از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد. روحانی رأی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق مستقر در ستاد انتخابات کشور انداخت.

لاریجانی در انتخابات شرکت کرد

علی لاریجانی صبح امروز با حضور در استانداری مازندران رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در انتخابات

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در یکی از شعب اخذ رای در انتخابات شرکت کرد.

آیت‌الله خاتمی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

آیت الله مکارم شیرازی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح جمعه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در قم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

آیت الله نوری همدانی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، صبح جمعه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در قم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

امیر نصیرزاده آراء خود را به صندوق انداخت

فرمانده نیروی هوایی ارتش در نخستین دقایق آغاز رای گیری با حضور در مسجد امام صادق (ع) کوی انقلاب آراء خود را به صندوق انداخت.

رییس دولت اصلاحات رای خود را به صندوق انداخت

محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران، رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس به صندوق انداخت.

عبدالناصر همتی به منظور شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حضور یافت

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی، به منظور شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و انتخابات میان دوره خبرگان رهبری در حسینیه ارشاد حضور یافت.

ظریف در آنتالیا رأی خود را به صندوق انداخت

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (جمعه) با حضور در شعبه اخذ رأی آنتالیا رأی خود را به صندوق اخذ رای مستقر در این شهر انداخت. وی برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه حضور دارد.

«محسن رضایی» رای خود را به صندوق انداخت

«محسن رضایی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح جمعه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رأی خود را به صندوق انداخت.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح در انتخابات شرکت کرد

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در حوزه رای گیری شهید چمران رای خود را به صندوق انداخت.

سردار قاآنی آراء خود را به صندوق انداخت

فرمانده نیروی قدس سپاه با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آراء خود را به صندوق انداخت.

حدادعادل آراء خود را به صندوق انداخت

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش آراء خود را به صندوق انداخت.

فرمانده ناجا در انتخابات شرکت کرد

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با حضور در مسجد مالک اشتر ستاد فرماندهی ناجا در انتخابات شرکت و رأی خود را داخل صندوق اخذ رأی انداخت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتخابات حضور یافت

سعید نمکی با حضور در حوزه انتخابیه دبیرستان دخترانه فرزانگان ایوانک گل افشان جنوبی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت و رای خود را به صندوق انداخت.

علی اکبر ولایتی در انتخابات شرکت کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آراء خود را به صندوق انداخت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی:
مردم با خلق حماسه‌ای دیگر اراده راسخ خود را به جهان نشان می‌دهند
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با حضور در شعبه اخذ رای در دانشگاه خاتم‌الانبیا (ص) گفت: امسال مردم با خلق حماسه‌ای دیگری با حضور پای صندوق‌های رای، بیداری، عزم و اراده راسخ خود را به جهان نشان می‌دهند.
 
حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی پای صندوق رای

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی با حضور در دانشگاه افسری خاتم الانبیا (ص) رای خود را به صندوق انداخت.

معاون وزیر امور خارجه در انتخابات شرکت کرد

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

جانشین فرمانده ناجا در انتخابات شرکت کرد

سردار قاسم رضایی با حضور در مسجد مالک اشتر ستاد ناجا رای خود را به صندوق انداخت.

رای گیری تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد

اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور: با توجه به اینکه ساعت ۲۴ جمعه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مهلت اخذ رای به پایان رسیده است بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا کلیه شعب اخذ رای شهر‌هایی که دارای مراجعه کننده هستند، توانند حداکثر تا ساعت دو بامداد به فعالیت خود ادامه دهند سایر شعب در صورت اتمام رای گیری نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

پیام آیت‌الله جنتی خطاب به ناظران انتخابات

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان طی پیامی به ناظران انتخابات آنان را به رعایت بی‌طرفی و اخلاق در ساعات پایانی رای گیری سفارش کرد.

 
اعلام آمار و ارقام توسط رسانه‌ها ممکن است مشکلات امنیتی بیافریند

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: آمار و ارقامی که اعلام می‌شود به هیچ وجه اعتباری ندارد و بیشتر شبیه تخمین و پیشگویی است، بنابراین نسبت به اعلام چنین آمارهایی قطعاً باید رسیدگی شود و اگر خدای نکرده منجر به مشکلات سیاسی-امنیتی شود، کسانی که این آمار و ارقام را اعلام می‌کنند باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: تنها مرجعی که می‌تواند رسماً نتایج را اعلام کند وزارت کشور است که قطعاً با هماهنگی هیئت‌های نظارت مرکزی در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی این کار را خواهد کرد. من از همه عزیزان در رسانه‌ها خواهش می‌کنم که پیش‌گویی نکنند و مشکل ایجاد نکنند چرا که به لحاظ قانونی وزارت کشور مجبور است موارد را پیگیری کند.

قالیباف از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی امشب از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار