سخنگوی شورای نگهبان خبر داد؛

حضور ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار ناظر شورای نگهبان بر سر صندوق‌‌ها‌ی رای

کدخدایی با اشاره به اینکه نزدیک ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار نفر از ناظرین شورای نگهبان بر سر صندوق‌ها حاضر خواهند بود، گفت: کوچکترین تخلف احتمالی قطعا از چشم‌های تیزبین ناظرین ما مخفی نخواهد ماند و قطعا با آن برخورد می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ - 17June 2021

حضور ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار ناظر شورای نگهبان بر سر صندوق ها‌ی رای / کوچکترین تخلف احتمالی از چشم‌های تیزبین ناظرین ما مخفی نخواهد ماندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در ویژه برنامه «ایران سربلند» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه شورای نگهبان به استناد اصل ۹۹ قانون اساسی وظیفه نظارتی خودش را باید در همه انتخاباتی که بر عهده این شورا است، انجام دهد، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم. هر انتخاباتی تعیین کننده سرنوشت مردم است و مردم هم باید این اطمینان را داشته باشند که آرای آن‌ها به درستی پاسداری و صیانت می‌شود و امانتی را که به مسئولین می‌سپرند از آن به خوبی مراقبت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان به استناد اصول قانون اساسی و قوانین عادی که نظارت موثر را باید اعمال کنیم، تمهیداتی را اندیشیده است، عنوان کرد: ناظرین ما در طول یک سال گذشته آموزش‌هایی را داشته‌اند و توصیه‌های لازم را در جهت رعایت مقررات و برگزاری صحیح و قانونی انتخابات به آن‌ها کرده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه نزدیک ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار نفر از ناظرین شورای نگهبان بر سر صندوق‌ها حاضر خواهند بود، گفت: به طور میانگین بین سه تا پنج نفر بر روند صحیح انتخابات نظارت می‌کنند و از این جهت این اطمینان را به مردم می‌دهیم که هیچ گونه جای نگرانی نیست. کوچکترین تخلف احتمالی قطعا از چشم‌های تیزبین ناظرین ما مخفی نخواهد ماند و قطعا با آن برخورد می‌شود.

وی به تعرفه‌ها اشاره کرد و اطمینان داد: از جهت تعرفه‌ها کار‌های بسیار خوبی انجام شده است و علاوه بر افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها نسبت به دوره گذشته به دلیل اینکه هیچ نگرانی وجود نداشته باشد در انتشار و توزیع تعرفه‌ها هم ناظرین ما حضور فعال داشته‌اند.

کدخدایی اظهار کرد: از روز گذشته بازرسین ویژه‌ای را برای استان‌های مختلف اعزام کرده‌ایم و استان‌ها هم می‌توانند برای شهرستان‌هایشان بازرسینی را اعزام کنند. به اضافه این که ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات هم از کارشناسان خبره ما هستند که در تهران متمرکزند و به صورت برخط همه روند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند. طبیعتا اگر گزارش، تخلف، اعتراض و یا شکایتی باشد به ستاد مرکزی ارسال می‌شود و ما هم می‌توانیم آن‌ها را به لحظه بررسی کنیم و اگر موانعی وجود داشت آن‌ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم سلامت انتخابات و هم سلامت مردم برای شورای نگهبان مهم است، گفت: در حوزه بهداشت هم که بحث ویروس منحوس کرونا است، تمهیدات خوبی اندیشیده شده است از جمله فاصله گذاری‌ها، ضد عفونی کردن ملزومات انتخابات و تلاش برای اینکه صندوق‌ها بیشتر در فضای باز باشند و یا در جا‌هایی باشند که جریان هوا عبور و مرور دارد. این دور هم یک نفر ناظر در هر شعبه‌ای با همکاری وزارت بهداشت داریم که بر روند رعایت موارد بهداشتی مراقبت می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با نحوه اعلام شکایات در صورت بروز هر نوع اشکالی عنوان کرد: نزدیکترین راه این است که مردم تخلفات بر سر صندوق را به ناظرین اطلاع دهند، ناظرین ما هم به مراجع بالاتر منتقل می‌کنند و اگر لازم باشد از طریق سامانه‌هایی که در نظر گرفته شده از جمله سامانه «مردم ناظر» که به راحتی قابل دسترسی است و تلفن‌ها و راه‌ها و مسیر‌های ارتباطی که ستاد مرکزی نظارت به اطلاع مردم در اطلاعیه‌ای جداگانه خواهد رساند، می‌توانند ارسال کنند و مانعی وجود ندارد و راه‌های متفاوتی برای اعلام گزارش و اعتراض و شکایت وجود دارد و دوستان ما در شورای نگهبان آن‌ها را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار