حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

مجاهدت ۶ ماهه برای تأمین امنیت انتخابات

هر انتخاباتی که تاکنون در کشورمان برگزار شده است، در ذیل چتر امنیت پایداری بوده که مرزداران، مرزبانان و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی کشور با خون خویش آن را تضمین کرده‌اند.
کد خبر: ۴۶۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹ - 20June 2021

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ «همزمان با برگزاری انتخابات شورا‌های استانی در استان «الانبار»، ۱۵ انفجار تروریستی، شهر‌های «موصل» و «الرمادی» را لرزاند.»؛ این خبری است که خردادماه ۱۳۹۲ در رسانه‌های منطقه منتشر شد و هدف از این انفجارات نیز تأثیرگذاری بر روند انتخابات همسایه غربی ایران بود. عراق کشوری است که بعد از اشغال از سوی نظامیان تروریست آمریکایی و سپس بعد از قدرت یافتن گروه تروریستی داعش، کمتر روی امنیت و آرامش را به خود دیده است.

اساساً منطقه غرب آسیا بنا به دلایل بسیاری از جمله حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای و فعالیت گروه‌های تروریستیِ مورد حمایت غرب و حکومت‌های مرتجع منطقه، طی سالیان گذشته همواره دستخوش بحران و ناآرامی بوده و «امنیت پایدار»، گمشده‌ی این منطقه به شمار می‌رود.

امنیت دُرّ گران‌بهایی است که به سختی و مشقت فراوان حاصل می‌شود؛ اما وجود آن چندان برای انسان‌ها ملموس نیست و تا زمانی که امنیت‌شان به خطر نیفتد، وجود آن را حس نمی‌کنند. مردم کشورمان نیز که سال‌هاست از غائله‌های اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی فاصله گرفته و ناامنی‌های آن روزگار را تا حدود زیادی به بوته فراموشی سپرده‌اند، تا مدت زیادی فقط از طریق رسانه‌های مختلف از اخبار جنایات داعش و تروریست‌های تکفیری در منطقه مطلع می‌شدند و طبیعتاً درک روشنی از حس و حال مردم کشور‌هایی مانند عراق و سوریه نداشتند؛ اما هنگامی که ماجرای حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) رخ داد، وجود امنیت و یا حس ناامنی برای ایرانیان مجدداً معنایی تازه یافت.

بر همین اساس و با توجه به حساسیت موضوع انتخابات و تأمین امنیت این رویداد بزرگ، پیشتر در مطلبی به افزایش کشف سلاح در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد اشاره داشتیم و موضوع امنیت انتخابات را مورد تأکید قرار دادیم. (جزئیات بیشتر)

امنیت، حاصل مؤلفه‌های گوناگونی ازجمله برنامه‌ریزی، اشراف اطلاعاتی، برخورداری از تجهیزات لازم، هم‌افزایی و هماهنگی نیروها و مهمتر از همه، مجاهدت و ایثار مرزداران، مرزبانان و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی کشور است.

برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد سال جاری نیز بنا به گفته‌ی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، «اطلس امنیت» آماده و از شش ماه پیش، اقدامات لازم به‌منظور تأمین امنیت انتخابات و برآورد‌ها در خصوص تهدید‌های امنیتی آغاز شد.

طبق این برآورد‌های امنیتی، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در خصوص تأمین امنیت انتخابات صورت گرفت و با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی کشورمان در داخل و خارج از کشور، اقدامات تروریستیِ برنامه‌ریزی شده از سوی معاندان با شکست مواجه شد و عده‌ای از کسانی که قصد ایجاد اختلال و ناامنی در روند انتخابات کشور را داشتند، در تور‌های اطلاعاتی، گرفتار و دستگیر شدند.

انتخابات اخیر و سایر انتخاباتی که تاکنون در کشور بدون هرگونه مورد امنیتی برگزار شده، در ذیل چتر امنیت پایدار ایران بوده است و هر شهروند ایرانی بایستی امنیت خود را مرهون تلاش‌های مجاهدانه کسانی بداند که امنیت این کشور را با خون خود، تضمین کرده‌اند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها