روایتی از شور و شوق رزمنده‌ها برای شرکت در انتخابات

طهماسبی از رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطره‌ای از شرکت رزمنده‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را روایت کرد.
کد خبر: ۴۶۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵ - 22June 2021

روایتی از شور و شوق رزمنده‌ها برای شرکت در انتخاباتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جعفر طهماسبی رزمنده تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) خاطره‌ای از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جبهه را روایت کرد که در ادامه می‌خوانید.

سحر روز جمعه ۲۵ مرداد سال ۶۴ رزمندگان تیپ سیدالشهدا (ع) با حمله غافلگیرانه به مواضع دشمن در منطقه عمومی فکه در یک عملیات که بیشتر از چند ساعت طول نکشید انهدام وسیعی از امکانات و نفرات دشمن انجام دادند و نزدیک ۴۰ نفر از دشمن اسیر گرفتند و ۳۰ نفر از رزمندگان نیز به شهادت رسیدند. قبل از طلوع آفتاب همه گردان‌ها عقب آمده بودند و در دهکده حضرت رسول (ص) در چنانه مشغول استراحت بودند.

ساعت شش صبح بود که با ماشین‌ها به سمت اندیمشک حرکت کردند. رزمنده‌ها داخل ماشین فقط حرف از شهدا می‌زدند و خاطرات شهدا در آخرین لحظه وداع را مرور می‌کردند و بعضی‌ها هم که یک مجروحیت سطحی داشتند و عقب نرفته بودند با افتادن ماشین در دست انداز و یا فشار بچه‌ها داخل ماشین آخ و اوخ می‌گفتند. بعضی از وسواسی‌ها هم غر می‌زدند که برادر‌ها مواظب لباس‌های خونی باشید که به ما نخورد. آن‌ها به شوخی می‌گفتند خون شهید پاکه. گاهی هم نام یک شهید را می‌آوردند و دسته جمعی برایش گریه می‌کردند. خلاصه غوغایی بود. اصلا کسی حواسش نبود که امروز روز انتخابات ریاست جمهوری است. به همه چی فکر می‌کردند الا رای دادن.

ساعت هفت صبح رسیدیم مقابل ایستگاه صلواتی پل کرخه. بچه‌ها با داد و فریاد ماشین‌ها را متوقف کردند. همه با تجهزات کامل از ماشین‌ها پیاده شدند و سمت درب ورودی صلواتی هجوم بردند. مقابل ورودی صلواتی روی پارچه‌ای نوشته بود محل اخذ رای. اما هنوز صندوقی برای رای گیری نبود. بچه‌ها اسلحه‌ها را روی میز‌های چوبی که داخل صلواتی بود گذاشتند و صف کشیدند برای گرفتن صبحانه. نون و پنیر و چای شیرین داخل لیوان‌های پلاستیکی قرمز.

تازه خوردن صبحانه تمام شده بود که دست اندکاران اخذ رای از اندیمشک آمدند. ساعت هشت بود که رای گیری شروع شد و برادران ارتشی در صفوف منظم می‌آمدند و رای می‌دادند. کاندیدا‌ها سه نفر بیشتر نبودند. مقام معظم رهبری، آقای عسگراولادی و آقای کاشانی.

از مسوولین صندوق سوال کردیم که ما هم می‌توانیم رای بدهیم. گفتند باید کارت شناسایی عکس دار داشته باشید. گفتیم کارت داریم، ولی عکس ندارد، وقتی خودمان هستیم عکس برای چه. گفتند به ما این طور ابلاغ شده. هر چه بچه‌ها اصرار کردند فایده‌ای نداشت

فرماندهان اعلام کردند که برادران سوار ماشین‌ها شوند و کسی هم اسلحه و تجهیزاتش را جا نگذارد. تقریبا ما آخرین نفراتی بودیم که از صلواتی کرخه بیرون آمدیم که مسول صندوق با خوشحالی گفت: برادر‌های رزمنده، تماس گرفتیم با مرکز و اجازه دادند که با کارت جنگی رای دهید.

این خبر زود در میان بچه‌ها پخش شد و صد‌ها رزمنده تیپ سیدالشهدا (ع) در یک صف رای خود را به صندوق ریختند. جالب این بود که همه به هم می‌گفتند به آقای خامنه‌ای رای بدهید.

روز ۲۵ مرداد ۶۴ بچه‌های رزمنده به ۲ تکلیف عمل کردند. یکی شرکت در عملیات عاشورای ۳ و انهدام دشمن بعثی و دیگری شرکت در انتخابات ریاست جمهوری.

در این انتخابات بیش از ۱۴ میلیون رای به صندوق‌ها ریخته شد و مقام معظم رهبری با بیش از ۱۲ میلیون یعنی ۸۵ درصد آرا رئیس جمهور کشور اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار