تمسخر فرمانده تروریست‌های سنتکام توسط صنعاء

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهارات فرمانده مرکز فرماندهی نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به «سنتکام» درباره مأرب و مذاکرات یمن را به سخره گرفت.
کد خبر: ۴۶۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ - 20June 2021

تمسخر فرمانده تروریست‌های سنتکام توسط صنعاءبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اظهارات فرمانده ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده مرکز فرماندهی نیرو‌های تروریستی آمریکایی در منطقه موسوم به «سنتکام» اخیرا بدون اشاره به کارشکنی‌های ائتلاف سعودی مدعی شده بود، دولت نجات ملی یمن خواهان نشستن بر سر میز مذاکره نیست و قبل از ورود به هر مذاکره می‌خواهد بر «مأرب» مسلط شود.

این اظهارت مکنزی با واکنش «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روبرو شد. وی در توییتر خود نوشت: اظهارات فرماندهی مرکزی آمریکا و مکنزی تأکید می‌کند آن‌ها به دور از دنیای سیاست هستند و فقط اظهارنظر می‌کنند. من به تصمیم‌گیرندگان توصیه می‌کنم دلشان به حال مکنزی بسوزد و اطلاعات سیاسی درستی درباره اتفاقات منطقه و راه‌حل‌های ارائه شده در اختیار وی قرار دهند.

این اظهارات مکنزی در حالی مطرح می‌شود که جنبش انصارالله یمن اخیرا از موافقت با برگزاری دور جدید مذاکرات در قطر در صورت دریافت پاسخ‌های مثبت از سوی ائتلاف در قبال نامه تحویل داده شده از سوی هیأت عمانی خبر داد.

بنا به گزارش‌ها، هیأت عمانی در سفر اخیر خود به صنعاء و دیدار با رهبران جنبش انصارالله چهار مسأله را بررسی کرده است که عبارتند از: برقراری آتش‌بس، ورود به مذاکرات صلح با طرف‌های یمنی، ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده سپس آغاز مذاکرات مستقیم و همچنین بازگشایی فرودگاه صنعاء.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار