مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

رونمایی از دو مجموعه شعر پایداری در آئین گرامیداشت استاد «سیدمحمد عباسیه کهن»

سرهنگ «حسین مصطفی پور» گفت: همزمان با گرامیداشت شانزدهمین سالروز درگذشت استاد «سید محمد عباسیه کهن» از دو مجموعه شعر پایداری «مکتب مهتاب» و «سرفه با طعم خردل» رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ - 21June 2021

رونمایی از دو مجموعه شعر پایداری در آئین گرامیداشت استاد «سید محمد عباسیه کهن»سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت شانزدهمین سالروز درگذشت استاد زنده یاد «سیدمحمد عباسیه کهن» مراسمی با حضور شاعران مطرح استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در این مراسم از دو مجموعه شعر پایداری «مکتب مهتاب» سروده شاعر فقید استاد «سیدمحمد عباسیه کهن» و «سرفه با طعم خردل» سروده شاعر جوان «فرزاد حسین زاده» رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم که روز شنبه (۵ تیر) ساعت پنج عصر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان «صومعه سرا» برگزار خواهد شد، استاد «فرامرز محمدی پور» سخنرانی خواهد کرد.

«سیدمحمد عباسیه‌کهن» شاعر توانا و خوش‌قریحه گیلان در سال ۱۳۲۵، در شهرستان «بندرانزلی» به دنیا آمد و در تیر ماه ۱۳۸۴ دار فانی را وداع گفت.

وی تا پایان حیات خود با حوزه هنری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و شهرستان «صومعه سرا»، شورای شعر و موسیقی صدا و سیمای استان گیلان و با تعدادی از مطبوعات استان همکاری داشت.

زنده یاد «سیدمحمد عباسیه کهن» علاوه بر اینکه دبیر موفق و نمونه کشوری بود یک محقق و پژوهشگر به نام بود که از آثار منتشر شده وی می‌توان به مجموعه‌های شعری «به رنگ نیلوفران»، «شعر من عشق»، «داوینچی آه می‌کشد» و «یک کاروان شقایق» اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها