مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس در خوزستان:

شهید چمران مبارزی بی‌بدیل و مرد میدان در دوران خود بود

سردار «‌یوسفی» گفت: شهید «مصطفی چمران» در اوج گمنامی و جهاد، مرد بی‌بدیل میدان در دوران خود بود ولی به دلیل اینکه در آن زمان رسانه‌ها به این گستردگی نبودند نتوانستند به ابعاد مختلف این شخصیت مبارز و علمی بپردازند.
کد خبر: ۴۶۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ - 21June 2021

شهید چمران مبارزی بی بدیل و مرد میدان دوران خود بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در اهواز به سالروز شهادت شهید چمران و نقش این مبارز نستوه در دفاع از جغرافیای خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی طراح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان برای تشریح طرح، خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، ایشان به چند نکته اساسی اشاره کردند که اولین آن ها پرداختن به نقش شهید چمران در خوزستان بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و دلاورمردی های این قهرمان ملی افزود: شهید «مصطفی چمران» در اوج گمنامی و جهاد، مرد بی بدیل میدان دوران خود بود ولی به دلیل اینکه در آن زمان رسانه ها به این گستردگی نبودند نتوانستند به ابعاد مختلف این شخصیت مبارز و علمی بپردازند.

سردار یوسفی گفت: رسالت ما در قبال معرفی الگوهایی مثل شهید چمران بسیار سنگین است و تنها راه جبران این است که در قالب زبان فرهنگ و هنر و رسانه بتوانیم ابعاد بارز شخصیت علمی، هنری، معنوی و نظامی شهید چمران را به نسل امروز و فردا معرفی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان  بیان داشت: رسانه های غربی به هر شکل ممکن در تلاش هستند تا شخصیت های تخیلی خودشان را در قالب قهرمان به نسل جوان ما تحمیل کنند در حالی که ما نتوانستیم قهرمانان واقعی کشورمان از جمله شهید چمران ها را به خوبی معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار