حضور حداکثری، اقتدار ملی/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

انتخابات ۱۴۰۰؛ شور دوباره برای ایران/ سناریوی دشمنان شکست خورد

انتخابات ۱۴۰۰ در حالی برگزار می‌شد که مشارکت را به‌عنوان یک چالش جدی درکنار خود داشت، ولی درنهایت حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی نشان داد که حتی در سخت‌ترین پیچ‌های تاریخی نیز مردم ایران کنار کشور خود خواهند ماند.
کد خبر: ۴۶۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱ - 22June 2021

انتخابات ۱۴۰۰؛ شور دوباره برای ایران/ سناریوی دشمنان شکست خوردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شرایط اقتصادی نسبتاً سخت کشور در چندین سال اخیر، تلاش رسانه‌های معاند برای ناکارآمد نشان‌دادن نظام جمهوری اسلامی و شیوع ویروس کرونا همگی از موضوعاتی بودند که اصلی‌ترین رکن انتخابات یعنی مشارکت را در این دوره بیش از پیش تحت تاثیر خود قرار داده بود.

با توجه به اهمیت این موضوع مشارکت مهم‌ترین دغدغه‌ی رهبر انقلاب و مسئولین نظام در انتخابات ۱۴۰۰ بود. امام خامنه‌ای بار‌ها در سخنرانی‌های اخیرشان به موضوع مشارکت حداکثری توصیه کرده بودند و بیان داشتند که «گلایه‌های مردم از وضع موجود را قبول دارم اما شرکت نکردن در انتخابات به خاطر این گلایه‌ها را نه، راه‌حل مشکلات شرکت نکردن در انتخابات نیست.» رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه حضور پای صندوق‌های رأی را سبب اقتدار نظام دانست و گفت: «امروز دشمنان خودشان را می‌کشند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند و در هیچ کشوری تا این حد به انتخاباتش هجمه وارد نشده است. پس به کوری چشم دشمنان با حضور حداکثری و فهم این مورد که انتخابات یک روز است، اما اثر آن سال‌ها بر کشور می‌ماند، در انتخابات شرکت کنیم.»

حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰

همچنین از ماه‌ها پیش برخی جریان‌های سیاسی به‌صورت مداوم این گزاره را به جامعه القا می‌کردند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و نظام جمهوری اسلامی بازنده عرصه انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود؛ این افراد و جریان‌ها در روز‌های منتهی به انتخابات حتی پا را فراتر گذاشته و اعلام کردند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

از مدت‌ها پیش از انتخابات مراکز افکارسنجی نیز ۹ تا ۲۱ درصد کاهش مشارکت را به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا مرتبط دانسته بودند. هم‌چنین تردید برخی از قشر‌های ضعیف و محروم جامعه برای شرکت در انتخابات که مورد تأکید رهبر انقلاب در آخرین سخنرانی ایشان پیش از انتخابات قرار گرفت نیز نگرانی‌هایی را برای کاهش بخشی از مشارکت ایجاد کرده بود. آنجا که رهبر انقلاب گفتند: «این قشر‌ها توقعات و گلایه‌های بجایی دارند که عمده آن‌ها در مورد معیشت، مسکن و اشتغال است و مسئولان کشور باید واقعاً به این مسائل رسیدگی می‌کردند و انتظار این است که دولت آینده در رأس برنامه‌های خود به این مسائل رسیدگی کند.»

انتخابات ۱۴۰۰، اما از آن چه که تصور می‌شد شکوهمند‌تر برگزار شد. نه دسسیه‌های دشمنان نه مشکلات حال حاضر کشور و نه هیچ موضوع دیگری نتوانست مانع این شود تا مردم فهیم کشورمان نقش خودشان را در تصمیم‌گیری آینده کشور نادیده بگیرند و با پیروی از دسسیه‌های شیطان بزرگ و شرکا در انتخابات اخیر شرکت نکنند.

مردم ایران که در ولایت‌مداری و پیروی از سخنان رهبرشان در جهان زبانزد هستند، این بار نیز به جای پیروی از سخنان معاندین، گوش جان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرا دادند تا مثل همیشه که حامی کشور خود باشند تا اینبار نیز در کنار میهن بمانند و با تلاش یکدیگر شرایط آرمانی دلخواه خود را بر کشور حاکم کنند. رهبر معظم انقلاب نیز پس از پایان رای‌گیری‌ها و مشاهده حضور پرشور مردم پای صندوق‌های انتخابات، صمیمانه از مردم همیشه در صحنه ایران تشکر کردند و این پیروزی بزرگ را به همگان تبریک عرض نمودند.

از رئیس‌جمهور منتخب چه انتظاراتی می‌رود؟

حالا که مردم ایران مثل همیشه با حضور پررنگ خود در انتخابات برادری خود با نظام را ثابت کردند، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور منتخب هم جواب اعتماد آن‌ها را به نحو احسنت بدهد.

رئیس جمهور آینده باید بداند ما با دانایی در کنارش هستیم بشرطی که او هم در کنار ملت باشد. انتظار ما از رئیس جمهور آینده اجرای عدالت و اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی و پویا نمودن اقتصاد ملی و کار و زندگی و شادی و نشاط برای همه ایرانیان است.

رئیس‌جمهور منتخب همچنین باید این تضمین را به مردم بدهد که هیچ‌گاه در دوران ریاستش بر دولت کاری به ضرر استقلال جهموری اسلامی انجام نخواهد داد. او با دنیا تعامل می‌کند، اما همیشه اولویت در همه‌ی زمینه‌ها اقتدار جمهوری اسلامی و مردم آن است.

رئیس‌جمهور منتخب در حوزه مسائل داخل نیز باید اولویتش تأمین نیاز‌های مردم جامعه در جهت رشد و اعتلای آن باشد. وضعیت معیشتی نه چندان جالب مردم کشور در سال‌های اخیر، بهبود اقتصاد را تبدیل به مهم‌ترین دغدغه کشور کرده، به طوری که با حرکت در جهت افزایش تولید ملی و خودباوری اقتصادی شرایطی را بوجود بیاورد تا هیچ جوانی محتاج کار و مایحتاج اصلی زندگی خود نباشد.

انتظار می‌رود کسی که با رأی مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود این است که حتماً به قول‌ها و شعار‌های انتخاباتی خود عمل کنند و به داد مردمی که به وی اعتماد کردند برسد. همچنین لازم است تا زمینه‌های پیشرفت، توسعه، پژوهش و کار مهندسی را فراهم کنند؛ حمایت و سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان، زمینه رشد و تعالی را برای توسعه فن آوری بومی از دیگر مطالبات مردم از وی است.

درنهایت ایجاد شغل و رونق اقتصادی، جواب شایسته به اعتماد میلیون‌ها نفر، عمل به وعده‌های انتخاباتی و صداقت خواسته‌ها و انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده است.

گزارش از امیر قشقایی

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها