حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

لزوم توسل دولت جدید به دیپلماسی متوازن

دولت جدید و رئیس جمهور منتخب باید با توسل به دیپلماسی متوازن و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و درس گرفتن از ناکامی‌های دولت‌های قبل اوضاع نابسامان اقتصادی کشور را سامان بدهند.
کد خبر: ۴۶۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 23June 2021

لزوم توسل دولت جدید به دیپلماسی متوازنگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران هم به پایان رسید و حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با رأی قاطع مردم ایران به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران برنده این دوره از انتخابات شد اما در این میان چیزی که از یاد نخواهد رفت و فراموش نخواهد شد تبلیغات بسیار گسترده و هدفمند دشمنان ایران اسلامی و رسانه‌های معاند در مسیر کاهش مشارکت مردمی و دلزده کردن مردم از شرکت در رأی‌گیری بود؛ موضوعی که در نوع خودش جالب توجه بود اتحاد خاص منافقان داخلی با همراهی منافقان و دشمنان خارجی و با کمک رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای بود. به صورتی که این شبکه‌های 24 ساعته با اختصاص بخش‌های خبری ویژه و پخش برنامه‌های تحلیلی سعی می‌کردند تا با پرداختن به مشکلات اقتصادی جامعه که ناشی از عملکرد بد و بدون تدبیر دولت فعلی است و بزرگنمایی آنها، همچون آب سردی بر سر مردم فرود آمده و شور و حرارت انتخاباتی کشور را رو به خاموشی ببرند.

به هر حال این دوره از انتخابات هم با اقبال و مشارکت خوب مردم برگزار و به پایان رسید و همانطور هم که پیش بینی می‌شد آقای رئیسی بعد از این پیروزی قابل توجه خود در این انتخابات، بارها و بارها در سخنان خود اعلام کرند که رئیس جمهور همه هستند و خود را خادم جمهور نامیدند.

در این بین واکنش رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای که همیشه به عنوان بازوی کشورهای غربی و دشمنان ایران اسلامی عمل می‌کنند و به دنبال اخلال و تفرقه در کشور هستند بسیار جالب توجه بود. آنها بعد از اینکه مشاهده کردند تمامی تبلیغاتی که ماه‌ها برای آن برنامه ریزی کرده بودند با بی‌توجهی مردم روبرو شده و در مسیر رسیدن به خواسته خود اقبالی کسب نکردند در یک سکوت و بی‌توجهی خاص فرو رفتند و فقط توانستند با پرداختن به این موضوع که این دوره از انتخابات شکست تلخی برای اصلاح طلبان است بازهم در دور باطل تفرقه افکنی گام بردارند. غافل از اینکه پیروز واقعی و اصلی این انتخابات مردم بودند.

موضوع دیگری که این رسانه‌ها آن را مورد توجه قرار دادند و سعی کرده و دارند تا با بزرگنمایی آن، میزان مشارکت در انتخابات را زیر سوال ببرند، آرای باطله بود. آنها به صورت کاملا هماهنگ و هدفمند بعد از اعلام نتایج سعی کردند تا با بزرگنمایی درصد آرای باطله این موضوع را طرح کنند که مردم با حکومت فاصله داشته و دلسرد شده‌اند. این در حالی است که آنها اصلا به این موضوع توجه ندارند که آرای باطله همیشه در تمامی ادوار انتخابات بوده و هستند مردمی که در نوشتن نام نامزد و انداختن رای به صندوق‌های رای، دقت لازم را نکرده و یا با دلایل دیگری موجب باطل شدن رای خود می‌شوند.

نکته جالب توجهی که باید به آن توجه کنیم عصبانیت این رسانه‌ها از نقش بر آب شدن نقشه های پلید و مزورانه آنها است. تا امروز دیدیم که این رسانه‌ها با صرف وقت و هزینه بسیار گزاف و اختصاص دادن بخش‌های خبری فراوان و برگزاری میزگردها و برنامه‌های تحلیلی که با محوریت تحریم انتخابات توسط مردم تدارک دیده شده بود عملاً راه به جایی نبرده و با شکست روبرو شده و از این روی همانند گرگ زخمی سعی می‌کنند تا با توسل به هر موضوع و سوژه‌ای این عصبانیت خود را خارج کنند تا بلکه اندکی آرامش بگیرند.

با توجه به موضوعات مطرح شده اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع کاهش نسبی مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری بپردازیم باید از دو عامل تورم و افزایش سرسام آور قیمت‌ها نام ببریم. مشکلات فراوان معیشتی و فشارهای کمرشکنی که در طول 8 سال گذشته از سوی دولت به مردم تحمیل شده است را می‌توان یکی از اصلی ترین علت‌ها در کاهش درصد مشارکت در انتخابات نام برد.

بر این اساس، لازم است و جا دارد تا دولت جدید و رئیس جمهور منتخب با توسل به دیپلماسی متوازن و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و درس گرفتن از ناکامی‌های دولت‌های قبل، اوضاع نابسامان اقتصادی کشور را سامان داده و در جهت کنترل تورم و افزایش افسارگسیخته قیمت‎ها گام‌های اساسی و عملی خوبی را بردارد.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها