بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-29

سردار کوثری: عملیات کربلای 5، عملیاتی عاشورایی بود

فرمانده وقت لشکر محمدرسول الله(ص) گفت: کربلا 5 نقطه عطفی در فرهنگ ایثار و شهادت است که در این کتاب روایت شده است.
کد خبر: ۴۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ - 12May 2015

سردار کوثری: عملیات کربلای 5، عملیاتی عاشورایی بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ  و هنر دفاع پرس، به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب "نبرد در کانال ماهی" با حضور "حسین اردستانی" رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار "گلعلی بابایی" رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، سردار "محمداسماعیل کوثری" نماینده مجلس شورای اسلامی و فرمانده وقت لشکر محمدرسول الله(ص)، "مهدی خداوری خان" راوی کتاب و رزاق زاده  در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد.

در این مراسم اردستانی در سخنانی کوتاه  با اشاره به کتاب نبرد در کانال ماهی اظهار کرد: در عملیاتهای دفاع مقدس، سختترین و پیچیده ترین آن کربلای 5،  و از میان مناطق آن سخت ترین نقطه کانال ماهی بود که عملیاتی عاشورایی بود.

در ادامه اسماعیل کوثری با بیان اینکه رزمندگان در کانال ماهی حماسه ای بی بدیل آفریدند، اظهار کرد: پس از انجام کربلای 4، از کشورهای انگلیس، آمریکا و شوروی سابق به منطقه شلمچه درآمدند و پس از ارزیابی اعلام کردند که 93 درصد از منطقه مسلح است که متاسفانه در کتاب ذکر نشده است.

وی افزود: اما یک هفته بعد از آن عملیات را شروع کرده و ضربهای بر پیکره استکبار جهانی وارد کردند. این کار به صورت آگاهانه و با شناخت انجام شد.

کوثری با اشاره به مطلب دیگری که در کتاب ذکر نشده است، خاطر نشان کرد: در عملیات کربلای 4 و 5 قمت دیگری وجود دارد که نادیده گرفته شده است. وزیر وقت عراق، عدنان خیرالله در یک برنامه تلویزیونی در حال دادن گزارش به صدام بود که گفت، در کانال ماهی 2 هزار لوله توپ کار گذاشته شده است. اما لطف خداوند و اراده وی بالاتر از همه اینهاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کربلا 5 نقطه عطفی در فرهنگ ایثار و شهادت است که در این کتاب روایت شده است. این کتاب کمترین نقد را دارد. زیرا در آن از اسناد و مصاحبه استفاده شده است.

انتهای پیام/م.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار