رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

بچه‌های مسجدی باید به‌صورت جانانه وارد میدان عمل شوند

حجت‌الاسلام «ارزانی» با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالا در کانون‌های فهما، افزود: بچه‌های مسجدی، انقلابی و کانونی که مرشد و مرید امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستند، باید به‌صورت جانانه در میدان وارد عمل شوند و منصف باشند.
کد خبر: ۴۶۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ - 24June 2021

بچه‌های مسجدی باید به‌صورت جانانه وارد عمل شوندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که به میزبانی استان مازندران و مبتنی بر رواق‌های ۱۲ گانه در اردوگاه شهدای خرماکلا برگزار شد، اظهار داشت: حضور شما در این شرایط کرونایی بیانگر دغدغه در این امر و حماسه‌آفرینی در انتخابات ۱۴۰۰، نشان‌دهنده دغدغه مردم برای شرکت تاثیرگذار در سرنوشت کشور است.

وی افزود: به‌طور یقین فضای بهتری برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد؛ چراکه خداوند فرموده است که اگر شما در صحنه نباشید، خداوند امور را تغییر نمی‌دهد و نعمت را از شما می‌گیرد و به کسانی که سزاوارتر هستند، می‌دهد.

حجت‌الاسلام ارزانی، تجربه کانون‌های فرهنگی هنری در کشور جمهوری اسلامی ایران و جهان را تجربه متفاوتی دانست و افزود: برنامه‌ریزی شده تا فضایی در دل مسجد و در حوزه فرهنگ و هنر وارد شود و از دل مسجد، جوانان را با خدا و معنویت هرچه بشتر مأنوس سازیم تا مدلی جهانی را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: در افق ۱۴۰۰ باید ارتباط جهانی ما در راستایی باشد تا در کشورهای دیگر معین شویم و الگوسازی کنیم و کارهای فاخر در جهان توسط شما نهادینه و معرفی شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: همه فکر می‌کردند که انقلاب تمام می‌شود؛ اما ۴۲ سال ایستاده‌اید و  رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، گام دوم انقلاب را پایه‌ریزی و تا سال ۱۴۴۰ را برنامه‌ریزی کردند که با حرکت جهادی و با برنامه‌ریزی سیستماتیک، می‌توان به قله‌های رفیع نائل شد.

وی خطاب به حاضرین در نشست، گفت: بدون حقوق و مزایا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنید و کار شما، جهادی و داوطلبانه است که تاثیرگذاری بسیار دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالا در کانون‌های فهما، افزود: بچه‌های مسجدی، انقلابی و کانونی که مرشد و مرید امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستند، باید به‌صورت جانانه در میدان وارد عمل شوند و منصف باشند.

وی بیان کرد: در سامانه ۱۴۰۰، شفافیت مالی بارگذاری می‌شود تا همگان در جریان امور قرار گیرند که بخشی از این موارد در سال گذشته اجرایی شد و منابعی را باید برای خودکفا شدن بیابیم.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه تخصصی شدن رواق‌ها از موارد مهمی است که باید در دستور کار باشد، افزود: فهما در سال جاری، دو ساله می‌شود و در حال اوج‌گیری است و باید تلاش شود تا به خروجی‌های خوب برسیم.

وی ادامه داد: دارای سه شبستان و  ۱۲ رواق هستیم و باید ببینیم چه کاری در این سه شبستان می‌توانیم انجام دهیم و راستی‌آزمایی در کانون‌ها باید صورت گیرد. در این میان آموزش یک ضرورت برای همه ما به شمار می‌آید و آموزش در رواق‌ها متفاوت است و باید مدل آموزشی برای ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شود؛ البته نمی‌شود آموزش‌ها برای همه استان‌ها متمرکز و یکسان باشد؛ بلکه باید براساس استان به این مسأله توجه و آن را اجرایی کرد.

حجت‌الاسلام ارزانی بر آماده کردن فضا براساس علائق و توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: ما با فراهم کردن ارتباطات بین‌المللی و با مجلس درصدد رفع مشکلات بچه مسجدی‌ها در مدل‌های مختلف هستیم. وظیفه ما کارسازی، کادرسازی و دیده‌شدن اعضای کانون‌های مساجد است و هنگامی که شما دیده شوید، در این صورت است که توسعه همه جانبه به‌وجود می‌آید.

وی همچنین انتقال تجربه را مهم دانست و تاکید کرد: باید این هدف مهم اجرایی شود، در راستای تحقق این مهم از ظرفیت‌ها و فکر یکدیگر استفاده کنید تا همه با هم برای رفع مشکلات گام برداریم؛ با توجه به اینکه ۱۲ رواق  در ۳۵ منطقه و ۳۱ استان داریم، بنابراین بعد از این هم اندیشی باید تلاش شود تا در هر استان ۱۲ رواق تشکیل شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار