نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

شهدای مدافع حرم زمینه ایجاد وحدت در جهان اسلام را فراهم کردند

حجت‌الاسلام «آل هاشم» گفت: ارزش کار شهدای مدافع حرم که در سوریه جنگیدند، بسیار بالاست و آنان توانستند زمینه ایجاد وحدت در سطح جهان اسلام را فراهم کنند که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.
کد خبر: ۴۶۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ - 24June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمد علی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم ششمین سالگرد شهید مدافع حرم «حامد جوانی»، اظهار داشت: شش تیرماه سال ۱۳۶۰، مقام معظم رهبری حین سخنرانی در مسجد ابوذر تهران، مورد حمله تروریستی قرار گرفتند که به حول قوه الهی، تنها چاشنی بمب تعبیه شده، منفجر شد و خود بمب به صورت معجزه آسا منفجر نشد تا رهبر معظم انقلاب بعد از امام خمینی (ره)، رهبری نظام اسلامی را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: اکنون که ۳۲ سال از رحلت امام خمینی (ره) می‌گذرد، شاهد هستیم که کشورمان با همان صلابت، قاطعیت و شجاعت امام راحل، رهبری می‌شود. همچنین علاوه بر کشورمان، سایر مسلمانان جهان نیز هدایت می‌شوند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به انفجار ساختمان حزب جمهوری در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، توضیح داد: این حادثه تروریستی منجر به شهادت آیت‌ الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان شد. این اتفاقات می‌توانست در نظام هر کشوری خلل ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه نام و یاد شهدا باید زنده بماند، گفت: روایات و احادیث مختلف، شهادت را به عنوان امر پسندیده ذکر کرده است. ارزش کار شهدای مدافع حرم که در سوریه جنگیدند، بسیار بالاست و آنان توانستند زمینه ایجاد وحدت در سطح جهان اسلام را فراهم کنند که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم شعار نهضت اسلامی را در عمل محقق کردند، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از سراسر کشورهای اسلامی برای جنگ با داعش آمده بودند. آنان نسبت به سایر شهدای عزیز، مزایایی دارند؛ چرا که بیرون از مرزهای ایران اسلامی با دشمنان جنگ کردند و مظلومانه در غربت شهید شدند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: شهدای مدافع حرم در دامان فرهنگی پرورش یافته‌اند که همواره حفظ آرمان‌های اهل بیت (ع) برایشان در اولویت قرار داشت. شهدا راه خودشان را انتخاب کرده‌اند و امروز وظیفه ماست تا راه آنان را ادامه دهیم و به وصیتشان عمل کنیم؛ همچنین ضرورت دارد فرزندان شهدا را ارج نهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید با تأسی از شجاعت و ایثار دفاع مقدس و دفاع از حرم، در جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن آثار شهدا، گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز باید وصیت‌نامه، دست نوشته‌ها و سفارشات شهدا را بین جوانان منتشر کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای پایین آوردن میزان مشارکت در انتخابات، خاطرنشان کرد: باتوجه به عملکرد برخی مسئولان در طول هشت سال گذشته، اختلال ایجاد شده در ساعات اولیه رأی گیری و بیماری کرونا، این میزان مشارکت قابل قبول است و امیدوارم آیت الله رئیسی همچون زمان قوه قضائیه مبارزه با فساد، تبعیض و تخلف را در قوه مجریه دنیال کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار