بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-32

فضلی: شهید "قهاری سعید" ضد انقلاب را در تنگنا قرار داده بود

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهید قهاری همواره در صحنه‌های خطر حضور مستقیم داشت، گفت: ضد انقلاب بیشتر از ما او را می‌شناخت چون شهید آن‌ها را در تنگنا قرار داده بود.
کد خبر: ۴۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ - 12May 2015

فضلی: شهید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب رمان مستند "همسفر آتش و آب" بعد از ظهر امروز باحضور سردار "علی فضلی" جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، همسر شهید "سعید قهاری سعید"، سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از همرزمان شهید قهاری سعید در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

سردار فضلی در این مراسم بیان داشت: شهید قهاری پس از سالها مجاهدت در راه خدا با نمره قبولی، شهادت را در آغوش کشید. او یکی از صادقترین یاران امام و انقلاب بود. از ابتدای پیروزی انقلاب تا روز شهادتش از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد. از سال 58 تا 4 اسفند 85 که به شهادت رسید، زندگی او پر از فداکاری، مجاهدت و ایثار بود.

وی با بیان اینکه اگر بصیرت شهید و همراهی خانواده نبود، وی به چنین توفیقی دست نمییافت، خاطرنشان کرد: از پاوه، سنقر، مریوان، آذربایجان غربی و کرمانشاه تا ایلام و خوزستان ردی از شهید قهاری است.  ضد انقلاب بیشتر از ما او را میشناخت چون شهید آنها را در تنگنا قرار داده بود.

سردار فضلی بیان کرد: ایشان در یزد نیز ید طولایی داشت. در یزد مردم و نیاکان به بهترین وجه از این شهید یاد میکنند. شهید قهاری در این سوی مرز و در آن سوی مرز، هرجا که نیاز به مجاهدت داشت، حضور مییافت.

وی در ادامه به درگیریهای این سردار سرافراز سپاه با گروهکهای ضدانقلاب در غرب کشور اشاره کرد و گفت: در قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) غرب کشور، شهید قهاری به همراه سایر فرماندهان و رزمندگان در فضای سرد و برفی آنجا با پژاک درگیر شد. این شهید همین که مطلع میشود، گروهک پژاک مخفیگاهی درست کرده است، تصمیم به اجرای عملیات میگیرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: سردار رستگار پناه که اتفاقا چند دقیقه پیش در باغ موزه دفاع مقدس در کنارش بودم، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) بود. او نیز به همراه سردار شهید قهاری که فرمانده لشکر بود در کنار رزمندگان حضور داشت. در آن درگیری تا آنجایی که میتوانند دشمن را به عقب میرانند و شهدا و مجروحینی نیز تقدیم نظام اسلامی میشود.

وی افزود: در مراحل پایانی عملیات هلی کوپتری میآید تا فرماندهان را جابجا کند. در حین جابجایی باخبر میشوند که تعدادی مجروح در مکانی حضور دارند. آن فرماندهان خود از هلیکوپتر پیاده میشوند و دستور میدهند مجروحین به عقب برده شوند.

سردار فضلی با بیان اینکه شهید قهاری همواره در صحنههای خطر حضور مستقیم داشت، اظهار کرد: او از هیچ تلاشی در راه انقلاب دریغ نمیکرد تا جایی که شربت شهادت را نوشید.

وی خاطرنشان کرد: حدود سی سال بود که ما به نقطه مرزی جاسوسان ورود پیدا نکرده بودیم که در عملیاتی توسط سردار قهاری توانستیم در آن نقطه حضور یابیم و عرصه را بر دشمن تنگ کنیم.

سردار فضلی با بیان اینکه شهید قهاری همرزم شهید چمران بوده است، گفت: او با بسیاری از شهدای ارتش، سپاه و بسیج مانوس بود. او با شهید صیاد شیرازی انس داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما بیشترین فرمانده تیپ شهید را از یزد داریم. شهید حاجی بابایی، شهید الله دادی و شهید قهاری نمونههایی از این جمع هستند. یک بار این شهید بزرگوار که فرمانده تیپ الغدیر بود مرا برای برنامهای به یزد دعوت کرد. من در خلوتی در آنجا از زبان ایشان آرزوی شهادت را شنیدم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار