هواداران شیخ زکزاکی راه‌پیمایی کردند

شماری از هوداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه با راهپیمایی در پایتخت این کشور آزادی سریع وی و همسر ایشان را خواستار شدند.
کد خبر: ۴۶۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱ - 28June 2021

هواداران شیخ زکزاکی راه‌پیمایی کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هوداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه بار دیگر با حضور در برخی مناطق پایتخت این کشور آزادی، فوری و بدون قید شرط وی و همسر ایشان را از زندان خواستار شدند.

به گزارش دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، شماری از هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در مناطقی از «آبوجا» پایتخت نیجریه تظاهرات کردند.

حاضران در این تظاهرات از جمله بانوان و جوانان با در دست داشتن تصاویری از شیخ زکزاکی، خواستار آزادی سریع و بدون قید شرط رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر ایشان شدند.

چندی قبل «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، از وخیم بودن حال والدینش به‌علت اهمال پزشکی خبر داد و گفته بود که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آن‌ها وخیم‌تر شده است.

شیخ زکزاکی از آذر ۱۳۹۴ با حمله نیرو‌های ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیرو‌های امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آن‌ها در گور‌های جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است. نیرو‌های امنیتی نیجریه بار‌ها در گذشته به تجمع هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی حمله کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار