بخش دوم/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بی‌اعتنایی نخبۀ ایرانی به زندگی در آمریکا برای دفاع از وطن + تصاویر

شهید عبدالحسین ربیعیان در سال‌های ابتدایی جنگ بعد از هفت سال زندگی در آمریکا و تحصیل در رشته انرژی اتمی به کشور بازگشت تا در جبهه‌ها حضور یابد.
کد خبر: ۴۶۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵ - 10July 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید نخبه دفاع مقدس عبدالحسین ربیعیان تحصیلات خود را در رشته انرژی اتمی دانشگاه گینزویل فلوریدا ادامه داد. هرچند پدرش در ابتدای جوانی کارگر ساده نمدمالی بود، اما بعد‌ها تیمچه‌ای زد و صاحب ملک و کار شد و از اه تجات امرار معاش می‌کرد؛ همین پدر مشوق عبدالحسین برای ادامه تحصیل در آمریکا شد.

عبدالحسین پنجمین فرزند از ۱۱ فرزند خانواده ربیعیان بود که در نجف آباد زندگی می‌کردند. سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد و نامش را پدرش انتخاب کرد. سال ۱۳۵۴ برای تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد، هرچند پدر دوست داشت تا پسرش برای خدمت بیشتر به مردم در رشته پزشکی درس بخواند، اما عبدالحسین معتقد بود رشته‌ای که در آن تحصیلات خود را ادامه داده برای آینده ممکلت خوب است.

با شروع جنگ تحمیلی پس از هفت سال کار و تحصیل به کشور بازگشت تا خدمت خود را در وطنش ادامه دهد. به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد و با کمال میل خودش را به جبهه‌ها رساند. او در جریان حضور در جنگ یکبار از ناحیه کتف و بر اثر اصابت ترکش مجروح شد، بعد از آن دوباره راهی مناطق عملیاتی شد تا اینکه در دوم خرداد سال ۱۳۶۱ در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

هرچند اگر عبدالحسین زنده می‌ماند، امروز به یکی از بزرگان عرصه انرژی اتمی کشور تبدیل می‌شد، اما او راهی را انتخاب کرد که عاقبت بخیری را در پی داشت؛ راهی که جز صالحان و بزرگان طریق معنویت نمی‌توانند از آن گذر کنند.

پیش از این خبرگزاری دفاع مقدس بخش اول این گزارش را پیرامون زندگینامه این شهید بزرگوار به تفصیل منتشر کرده است که می‌توانید آن را از اینجا بخوانید.

در ادامه، تصاویری از این شهید به همراه اسناد و مدارک مربوط به وی را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار