لزوم توجه به معنویت در روزمرگی‌های زندگی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در بیاناتی به تبیین ضرورت توجه به معنویت در میان روزمرگی‌های زندگی پرداختند.
کد خبر: ۴۶۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۶ - 29July 2021

استفاده از فیوضات سحر تنها راه توجه به معنویت در میان روزمرگی‌های زندگیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره ۲۹۶ نشریه خط حزب‌الله با عنوان «جمهوریت و اسلامیت، راز استمرار انقلاب» چندی پیش منتشر شد.

این هفته‌نامه که به صاحب امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته روز‌های جمعه منتشر می‌شود، به تناسب مسائل اساسی یا تاریخی که چه در داخل کشور و چه در امور بین‌المللی و اسلامی در هفته‌ای که در آستانه آغاز است اتفاق افتاده‌اند، به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این موارد می‌پردازد.

یکی از مطالبی که در این نشریه در مورد آن سخن به میان آورده شده است، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با استفاده از فیض سحر است که در ستونی تحت عنوان «درس اخلاق» منتشر شده است و به شرح زیر است:

«در ابتدا قولی از مرحوم طباطبایی (ره) آورده است که: «وی اوایلی که وارد نجف شده بود، با مرحوم آیت‌الله قاضی (ره) آشنا شده بود و یک روز ایشان را در کوچه دید. مرحوم آیت‌الله قاضی (ره) به او گفت:

«پسرم، اگر دنیا را می‌خواهی، نماز شب بخوان و اگر هم آخرت را می‌خواهی، نماز شب بخوان.»

برای امثال ما که روز مشغول و گرفتاریم، مشکلات داریم و مشغول سر و کله زدن با این و آن هستیم، سخت است که میان این همه گرفتاری در محیط زندگی بخواهیم یک رابطه خوب، استغاثه و تضرع داشته باشیم. به همین خاطر تنها چاره این است که انسان هنگام سحر از خواب بلند شود. نماز شب و تهجد اینطور است.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار