در بیانیه‌ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شد؛

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ خستگی‌ناپذیری ملت ایران را نشان داد

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ پس از هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد که ملت بزرگ ایران در مقابل جنگ‌سالاران مدافعی خستگی‌ناپذیر و سرسخت است. این راهبرد دائمی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی است که حتی امروز نیز در جبهه جنگ اقتصادی از آن تبعیت می‌کند.
کد خبر: ۴۶۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ - 19July 2021

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ خستگی ناپذیری و سرسختی ملت ایران را نشان داد/ سرسختی ملت ایران امروزه در جبهه جنگ اقتصادی نیز تبعیت می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«بازخوانی پرونده نقش سازمان ملل متحد در هشت سال دفاع مقدس به روشنی اثبات می‌کند که این سازمان با اصولی که سال‌ها قبل پس از پایان جنگ جهانی دوم بر پایه آن‌ها شکل گرفته بود، شدیدا فاصله دارد. یک طرفه بودن مفاد قطعنامه‌هایی که از سوی شورای امنیت در طول جنگ تحمیلی صادر شدند، گواه این مدعاست.

به رسمیت شناختن حق ایران به عنوان قربانی این تجاوز کمترین خواسته‌ای بود که مسئولان کشور از این نهاد به ظاهر بی‌طرف و صلح‌جو داشتند. خواسته‌ای که برای سال‌ها محقق نشد؛ اما پایمردی رزمندگان اسلام و ایستادگی مقامات کشور در برابر فشار‌ها و صف‌بندی‌های جهانی و منطقه‌ای سرانجام شورای امنیت را به این نتیجه رساند که قطعنامه‌های ناعادلانه و تکراری هرگز از جانب ایران پذیرفتنی نیست.

اوج درایت و دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) در رهبری جنگ در روز ۲۷ تیر ۱۳۶۷ تجلی یافت. پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نشان داد که بر خلاف ادعای دشمن، جمهوری اسلامی ایران جنگ‌طلب نیست. این قطعنامه اگرچه انتظارات به حق کشورمان را به طور کامل محقق نمی‌ساخت، اما بحث «تعیین متجاوز» بند مهمی بود که برای نخستین بار از آن سخن به میان آمده بود. این بند بر حقانیت کشور در استفاده از حق دفاع مشروع و تجاوز آشکار صدام به مرز‌های کشور صحه می‌گذاشت.

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ پس از هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد که ملت بزرگ ایران در مقابل جنگ سالاران مدافعی خستگی ناپذیر و سرسخت است. این راهبرد دائمی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی است که حتی امروز نیز در جبهه جنگ اقتصادی از آن تبعیت می‌کند. اگر دشمنان این ملت قدری به حافظه تاریخی خود رجوع کنند، به خوبی در می‌یابند که تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی نیز همچون ادوات نظامی صدام راه به جایی نخواهند برد.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به روح بلند شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سلام و درود می‌فرستد و بر استمرار مسیر آنان تحت رهنمود‌های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تاکید می‌ورزد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها