اعطای نشان فداکاری به شهید «اکبرزاده»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «عنایت‌الله اکبرزاده» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۶۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ - 19July 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «اکبرزاده»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «عنایت‌الله اکبرزاده» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید عنایت‌الله اکبرزاده در سال ۱۳۳۷ در روستای قصرالدشت شهرستان آغاجاری استان فارس دیده به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۶ در آزمون دانشکده افسری پذیرفته شد و تحصیلات خود را در این دانشکده ادامه داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل انجمن اسلامی دانشکده افسری نقش بسزایی داشت. هنگامی‌که وی به همراه هم‌رزمانش برای برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی آماده می‌شد، به علت شروع جنگ، به همراه دیگر هم‌رزمانش تحت فرماندهی شهید نامجوی به منطقه عملیاتی جنوب کشور (خرمشهر) اعزام شد.

وی ازجمله قهرمانان مقاومت خونین‌شهر بود که تا پای جان ایستادگی کرد و سرانجام در روز ۱۷ مهرماه ۱۳۵۹ در نبرد مستقیم با ارتش بعث، به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها